جایگاهداران: جایگاه‌ها را تعطیل می‌کنیم

تاریخ ارسال : 16 مارس 2014 ساعت : 6:05 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

همزمان با هشدارهای جایگاهداران سوخت برای تعطیل کردن جایگاه‌های سوخت تهران به دلیل مشکلات اقتصادی، معاون وزیر نفت با رد تعطیلی جایگاه‌های بنزین تهران در آستانه نوروز، اعلام کرد: افزایش نرخ کارمزد فروش بنزین برای سال 93 نرخی منطقی است.

عباس کاظمی امروز با اظهار بی اطلاعی از تجمع جایگاهداران سوخت سراسری کشور در پیش روی ساختمان مرکزی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در واکنش به پائین بودن نرخ کارمزد فروش سوخت، گفت: با موافقت دولت و مجلس شورای اسلامی نرخ کارمزد فروش فرآورده‌های نفتی به ویژه بنزین حدود 25 درصد در مقایسه با سال جاری افزایش می یابد.مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید بر اینکه برای نوروز هیچ جایگاه سوختی به دلیل مسائل غیر فنی تعطیل نخواهد شد، تصریح کرد: با توجه به مصوبه جدید دولت و مجلس، طلب های معوق جایگاه داران سوخت در سال جاری هم به طور کامل پرداخت می شود.

معاون وزیر نفت با یادآوری اینکه وزارت نفت امنیت عرضه و توزیع بنزین و سایر فرآورده های نفتی در ایام نوروز را تامین خواهد کرد، بیان کرد: کارمزد فروش فرآورده های نفتی هم برای سال جاری به میزان منطقی و مشابه سال جاری افزایش یافته است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هیچ گونه مشکلی در عرضه و توزیع بنزین در روزهای پایانی سال و ایام نوروز به وجود نخواهد آمد، هر گونه تعطیلی جایگاه‌های سوخت به دلیل پائین بودن نرخ کارمزد فروش فرآورده نفتی را رد کرد.هفته گذشته کارمزد فروش 4 فرآورده اصلی نفتی شامل بنزین، گازوئیل، نفت سفید و گاز مایع (ال پی جی) با مصوبه شورای اقتصاد افزایش یافت.بر اساس مجوز شورای اقتصاد، کارمزد بنزین در جایگاههای عرضه فرآورده‌های نفتی کلانشهر تهران با احتساب ١٠٠ ریال کارمزد ویژه برای آن، ٣۵٠ ریال به ازای فروش هر لیتر بنزین تعیین شده است.

در دیگر کلانشهرهای کشور نیز کارمزد بنزین با احتساب ۴٠ ریال کارمزد ویژه، ٢٩٠ ریال به ازای فروش هر لیتر بنزین در نظر گرفته شده ضمن آنکه کارمزد در دیگر جایگاههای عرضه فرآورده نیز به ازای هر لیتر فروش بنزین ٢۵٠ ریال است. تا پیش از مصوبه شورای اقتصاد کارمزد فروش بنزین به ازای هر لیتر آن ٢٠٠ ریال محاسبه می شد.از سوی دیگر کارمزد نفت سفید و گازوئیل با ١۵ ریال افزایش نسبت به سال قبل(۶٠ ریال) به ٧۵ ریال و کارمزد گاز مایع نیز با ١٠٠ ریال افزایش ٣٠٠ ریال تعیین شده است.

در همین حال بیژن حاج محمدرضا رئیس اتحادیه جایگاهداران سوخت کشور درباره تجمع امروز جایگاهداران اعلام کرده است: مشکلات اقتصادی جایگاه‌داری به جایگاهداران فشار آورده، اگر امروز به مشکل ما رسیدگی نشود، در صورت عدم توجه مسئولان، تا شب تمامی جایگاه‌های عرضه بنزین تهران بسته خواهد شد.

دیدگاه شما

خبرنامه