رشد صنعت فولاد در سال آینده

تاریخ ارسال : 09 مارس 2014 ساعت : 8:20 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
ابزارهای جدید مالی راهکار خروج از رکود صنعت فولاد
مشاور معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت گفت: با توجه به این که فولاد صنعتی مادر محسوب می شود نیازمند نقدینگی بالایی است بنابراین باید از ابزارهای جدید مالی برای خارج شدن این بازار از رکود استفاده کرد.
صبوری افزود: باید شرایط صادرات را فراهم کرد چون بازار فولاد، بازار تشکل یافته ای است از این رو باید از فرصت های صادراتی در صنعت فولاد استفاده کرد.
وی بیان کرد: ما در صنعت فولاد مزیت های نسبی فراوانی داریم لذا باید از این مزیت ها به خوبی استفاده کرد تا ارزآوری بیشتری در کشور صورت بگیرد و از مرحله رکود هم خارج شویم.
وی افزود: یکی از مهم ترین دغدغه های صنایع فولادی مشکلات نقدینگی است، لذا راحت ترین راهکاری که می توان در بخش های مختلف فولاد اعمال کرد استفاده از اوراق استثاء است .
وی در ادامه اظهار کرد: اکنون در بازارهای جهانی فولاد ، اکثر قراردادها فیوچر است برای این که چرخ فولاد بگردد و نقدینگی سرمایه گذارها هم در جاهایی استفاده شود که سودآوری خوبی دارد برای همین از معاملات فیوچر استفاده می شود.
مشاور حوزه توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت معتقد است ، با استفاده از ابزارهای جدید مالی می توانیم انتظار داشته باشیم که چرخ صنعت فولاد روان تر بچرخد، لذا لازم است به صنعت فولاد به عنوان یک صنعت پیشرو نگاه شود اگر چرخ صنعت فولاد بچرخد چرخ صنایع وابسته به فولاد هم حرکت می کنند و می توانند اقتصاد کشور را رونق دهند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: صنعت فولاد در سال آینده حرکت رو به جلویی دارد حداقل رشد سه یا چهار درصدی را برای تمامی صنایع می توان پبش بینی کرد و می توان برای صنعت فولاد ضریب 5/1 درصدی را قائل شد بنابراین امیدواریم در سال اینده شاهد پیشرفت صنعت فولاد باشیم.
منبع : فولاد نیوز

دیدگاه شما

خبرنامه