ملاقات و مذاکرات غول فولادی هند در تهران

تاریخ ارسال : 15 مارس 2014 ساعت : 6:54 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
«تاتا» برای سرمایه گذاری در صنایع معدنی و انرژی اعلام آمادگی کرد
شرکت تاتا هند برای همکاری‌های بلندمدت، سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه در بخش فولاد و انرژی ایران اعلام آمادگی کرد.
روسای امور توسعه روابط تجاری و نیز بخش استراتژیک گروه تاتا همراه با سفیر هند در Zob ahanایران در جلسه مشترک با رئیس هیات عامل این سازمان از علاقه‌مندی آن شرکت برای ایجاد روابط در بخش فولاد و انرژی خبر دادند. در این نشست ماذو کانان (Madhu Kannan)، رئیس گروه توسعه تجارت و امور عمومی و عضو شورای اجرای گروه تاتا تصریح کرد:‌ در این حوزه‌ها به دنبال یافتن شریک ایرانی برای انجام پروژه و فعالیت‌های بلندمدت هستیم.
همچنین جاناکی چائوذری (Janaki Chaudhry)، رئیس بخش استراتژی گروه تاتا اظهار کرد:‌ تاکنون شرکایی در ایران برای انجام امور سرمایه‌گذاری و انجام پروژه نداشته‌ایم اما به دنبال ایجاد چنین زمینه همکاری با طرف‌های ایرانی هستیم. مهدی کرباسیان در این جلسه که معاون معدنی و مدیر بخش تامین مالی ایمیدرو و‌ مدیر عامل شرکت ملی فولاد نیز حضور داشتند در عین حال تصریح کرد:‌ همکاری‌های گروه تاتا در بخش معدن و صنایع معدنی می‌تواند در سه بخش سرمایه‌گذاری مشترک، توسعه صنعت فولاد و نیز امور معادن و اکتشاف شکل گیرد.
وی تشکیل شرکت‌های مشترک سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح‌های متنوع بخش معدن و صنایع معدنی همچون فولاد، سرب و روی، زغال‌سنگ و کک متالورژی، آلومینیوم، ‌تیتانیوم و… را یکی از گزینه‌های پیش رو دانست.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به امکانات زیربنایی و بندری منطقه ویژه صنایع معدنی خلیج فارس افزود: 2 برابر کردن ظرفیت تولید فولاد در این منطقه و رسیدن به ظرفیت 10 میلیون تنی می‌تواند یکی دیگر از همکاری‌های ایمیدرو و گروه تاتا باشد. به گفته رئیس هیات عامل ایمیدرو فعالیت در بخش اکتشاف در مناطق سراوان تا چابهار استان سیستان و بلوچستان از دیگر پتانسیل‌های همکاری دو طرف به شمار می‌آید. رئیس بخش توسعه روابط تجاری و عمومی گروه تاتا نیز با اشاره به توانمندی‌های این گروه در صنعت فولاد اظهار کرد: در سال آینده میلادی دو کارخانه بزرگ فولاد راه اندازی خواهیم کرد و آماده ایم طرح‌های مشابهی در ایران اجرا کنیم.

دیدگاه شما

خبرنامه