پیش‌بینی قیمت‌های کاهشی فولاد تا پایان سال

تاریخ ارسال : 11 مارس 2014 ساعت : 5:26 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

روز دوشنبه شاهد دو حرکت متفاوت قیمتی در بازار فولاد کشور بودیم. از یکسو بهای محصولات فولادی تولید داخل اعم از شمش، مقاطع و محصولات فولادی در انبار تهران و شهرستان‌ها ثابت ماند یا اندکی کاهش یافت و از سوی دیگر مصنوعات فولادی وارداتی به کشور مانند کلاف میلگرد و شمش با رشد قیمت روبه‌رو شد.
در بازار تولیدات داخلی در حالی‌که قیمت تیرآهن ذوب‌آهن اصفهان در اکثر سایزها بدون تغییر باقی ماند، بهای میلگرد تولید فولادسازان خصوصی نیز مانند روز یکشنبه در محدوده 5 تا 35 تومان نوسانات کاهشی را تجربه کرد. در بنادر، اما به علت تحرکات مثبت نرخ ارز و افزایش 35 تا 40 تومانی آن، بر بهای برخی محصولات فولادی وارداتی به میزان 10 تومان در هر کیلو افزوده شد.
روز دوشنبه در شرایطی که استراتژی اغلب عرضه‌کننده‌ها اعم از فولادسازان و تجار بازار آهن بر فروش محصول حتی با نرخ‌هایی پایین‌تر از روز یکشنبه بود، حجم مبادلات بازاری خریداران فولاد برای نیازهای احتیاطی، انباری و مصرفی در سطوح پایینی گزارش شد. به این ترتیب به نظر می‌رسد پیش‌بینی برخی معامله‌گران بازار مبنی بر اینکه تا آخرین روزهای فعالیت بازار فولاد در اسفندماه نرخ آهن‌آلات به علت مازاد عرضه این محصولات کاهش خواهد یافت، در مسیر عینیت یافتن قرار گرفته است؛ چراکه کمتر از 8 روز دیگر سال جاری به پایان می‌رسد و در این مدت کوتاه نیز به علت برخی محدودیت‌های ترافیکی جاده‌ها که حمل محموله‌های تناژ سنگین آهن را با مشکل روبه رو می‌کند، خود به خود حجم خریدها کاهش می‌یابد.
روز گذشته در بورس کالا نیز تنها ورق‌های فولاد مبارکه بود که روی تابلو معاملات رفت. در این روز سلف ورق گرم B با قیمت پایه تقریبی 1609 تومان در حجم 7700 تن عرضه شد که در مجموع زمان‌های عادی و مچینگ کل این رقم به فروش رسید. ورق گرم C هم با قیمت پایه 1606 تومان و در حجم 16 هزار و 60 تن روی تابلو معاملات رفت که با تجربه حدود 4000 تن مازاد تقاضا، قیمت پایانی این محصول به 1645 تومان افزایش یافت.
ورق سرد B دیگر عرضه فولاد مبارکه در حجم 3500 تن بود که 2900 تن آن در زمان‌های رسمی معاملات و مچینگ خریداری شد. در عین حال ورق گالوانیزه G و قلع اندود هم عرضه‌های پایانی این شرکت در روز دوشنبه بودند که به ترتیب در حجم‌های 2400 و 500 تن با قیمت‌های 2195 و 3186 تومان خریداری شدند.
امروز هم رینگ فولاد تنها شاهد عرضه تختال فولاد خوزستان با قیمت پایه 1500 تومان خواهد بود و خبری از عرضه مقاطع فولادی از سوی فولادسازان خصوصی و دولتی در این روز نیست.

 

دیدگاه شما

خبرنامه