تمایل شرکت‌های خارجی به سرمایه‌گذاری در معادن ایران

تاریخ ارسال : 16 مارس 2014 ساعت : 5:52 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش علاقه‌مندی شرکت‌های خارجی برای حضور در بخش معدن و صنایع معدنی ایران خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، مهدی کرباسیان که در نشست هجدهمین گردهمایی سالانه مدیران این سازمان سخن می‌گفت تصریح کرد: از اواسط تابستان تا کنون 37 شرکت معتبر خارجی برای انواع همکاری‌ها در حوزه معدن و صنایع معدنی کشورمان اعلام آمادگی کرده‌اند، این در حالی است که با توجه به مکاتبات انجام شده این درخواست‌ها ادامه دارد و رو به افزایش است.
رئیس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: همزمان با آغاز فعالیت‌های کاری در سال جدید، شرکت‌های معتبر دیگری آماده ورود به بازار ایران در این حوزه می‌شوند. به گفته وی، همایش فعالان اقتصادی ایران و آلمان نخستین برنامه کاری این بخش در سال 93 است که اواخر فروردین در آلمان برگزار می‌شود.
کرباسیان گفت:‌ یکی از سیاست‌های دولت بازگرداندن سرمایه ایرانیان خارج کشور به داخل است که این امر با توجه به حمایت‌های رهبری و ظرفیت‌های موجود، از چشم‌انداز مثبتی برخوردار است. وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: اجرای این سیاست با هدف مقاوم سازی اقتصاد و ایجاد رفاه صورت می‌گیرد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در عین حال یادآور شد:‌ دولت در شرایطی بر سر کار آمد که بسیاری از زیرمجموعه‌های ایمیدرو که نقش سیاست‌گذاری و توسعه‌ای داشتند در حال واگذاری بودند و انگیزه اصلی آنها رد دیون بوده است. کرباسیان خطاب به مدیران ایمیدرو گفت:‌ در سال آینده تمامی تلاش خود را برای تامین منابع مالی طرح‌ها متمرکز می‌کنیم و در این مسیر مدیران طرح‌ها هیچ گونه نگرانی نداشته باشند و با قوت به اجرای پروژه‌ها بپردازند.
وی ادامه داد: ‌ال سی طرح فولاد شادگان در روزهای آتی باز می‌شود و دو سه طرح باقی مانده نیز در نوبت گشایش ال سی هستند. به گفته ریس هیات عامل ایمیدرو اجرای مرحله جدیدی در بخش اکتشاف یکی از برنامه‌های اولویت دار سال جدید به شمار می‌آید، به طوری که عملیات اکتشافی جدید به مناطق جنوب شرقی کشور گسترش می‌یابد.
رئیس هیات عامل ایمیدرو توسعه در کشور را هدف ذاتی و قانونی این سازمان ذکر کرد و گفت: با توجه به توانمندی موجود در بخش‌هایی همچون منابع خدادادی، ‌جایگاه استراتژیک کشور و از همه مهمتر نیروی انسانی کارآمد، ایران باید بتواند یکی از کشورهای عضو گروه 20 شود.

دیدگاه شما

خبرنامه