وزارت صنعت آزادی صادرات فولاد را تا پایان سال ۹۳ تمدید کند

تاریخ ارسال : 09 مارس 2014 ساعت : 8:37 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
 مدیرعامل شرکت فولاد غدیر ایرانیان با اعلام اینکه کارخانه فولاد مبارکه و فولاد خوزستان پتانسیل جهانی دارند، گفت: مسئولان وزارت صنعت باید آزادی صادرات فولاد را در سال ۹۳ تمدید کنند.
اسدالله فرشاد ، با مثبت ارزیابی کردن مجوز وزارت صنعت در آزادی صادرات فولاد تا خرداد ماه 93 ، اظهار داشت: تولیدکنندگان فولاد کشور در صددند ضمن استفاده از تمام پتاسیل های داخل حضور پررنگی را در بازار فولاد خاورمیانه داشته باشند.
وی با تأکید براینکه در سال 93 باید آزادی صادرات فولاد تمدید شود، افزود: بازار کشور در شرایط فعلی تک محور نفتی است که در این میان صنایع آهن و فولاد می‌توانند در محقق شدن اقتصاد بدون نفت در کشور نقش مؤثری را ایفاء کنند.
فرشاد با بیان اینکه اساساً بازار مصرف فولاد در داخل کشور پروژه های عمرانی است،افزود: توسعه و پویایی بازار فولاد ارتباط نزدیکی با کشش بازار دارد که به نظر می رسد با بهبود اوضاع اقتصاد جهانی و افزیش قیمت نفت چشم انداز بازار فولاد خاورمیانه مثبت باشد.
مدیرعامل شرکت فولاد غدیر ایرانیان با اعلام اینکه در 10 سال آینده میزان تولید فولاد خام کشور افزایش پیدا می‌کند، گفت: در حال حاضر سهم ایران از بازار فولاد خام جهان حدود 1 درصد است که این میزان باید به 4 درصد افزایش پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه کشور پتانسیل و ظرفیت تولید 24 میلیون تن فولاد خام را دارد، تصریح کرد: باید ضمن مدیریت بازار مصرف فولاد در داخل کشور به فکر افزایش صادرات باشیم.
فرشاد تصریح کرد: براساس سیاست‌های گذاری‌های انجام شده باید در سال 1404 حدود 54 میلیون تن فولاد تولید کنیم که در حال حاضر فقط 15 میلیون تن تولید داریم که بر همین اساس باید سالی 2و نیم میلیون تن حجم تولید خود را افزایش دهیم.
به گزارش تسنیم، مدیر عامل شرکت فولاد غدیر ایرانیان با بیان اینکه کارخانه فولاد مبارکه و فولاد خوزستان پتانسیل جهانی دارند، گفت: به نظر می‌رسد فضای اقتصادی کشور در آینده با ثبات بیشتری همراه باشد که این امر می‌تواند در افزایش سرمایه گذاری در حوزه فولاد تأثیر زیادی داشته باشد.

دیدگاه شما

خبرنامه