افرادی که از یارانه انصراف می‌دهند، اگر بعدها احساس نیاز کنند می‌توانند مجدد نام‌نویسی کنند

تاریخ ارسال : 08 آوریل 2014 ساعت : 1:31 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

مدیر امور بانکی ستاد هدفمندی یارانه‌ها با بیان این‌که تغییرات خانوارهای ایرانی تا ۲۲ اسفند‌ماه سال ۹۲ کاملا ثبت شده، اظهار کرد: برای تغییراتی که در طول این مدت نیز اتفاق افتاده پس از پایان ‌نام‌نویسی اصلی امکان ثبت تغییرات وجود خواهد داشت.

نرگس نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این مطلب تصریح کرد: چهار اتفاق اصلی تولد، فوت، ازدواج و طلاق تا ۲۲ اسفند‌ماه به شکل همیشگی یعنی مراجعه مردم به مراکز پلیس ۱۰+ ثبت شده و توسط مرکز آمار به ستاد هدفمندی یارانه‌ها ارجاع شده است و ثبت‌نام جدید طبق آن صورت خواهد گرفت، اما برای مسائلی که در طول این مدت یک ماهه اتفاق افتاده افراد طبق اطلاعات خانوادگی قبلی خود یارانه فروردین ماه را دریافت خواهند کرد و می‌توانند با پایان مهلت نام‌نویسی ۱۰ روزه با امکانی که فراهم می‌شود، اطلاعات جدید خود را ثبت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در فرم‌های نام‌نویسی یارانه نقدی هیچ اطلاعات هزینه‌ای از مردم خواسته نشده، اظهار کرد: میزان هزینه‌ی خانوارهای ایرانی تا حد زیادی در دسترس است. در ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها ۲۴ پایگاه اطلاعاتی وجود دارد که وضعیت هزینه‌ای مردم در آن‌ها تا حد زیادی ثبت شده است.

مدیر امور بانکی ستاد هدفمندی یارانه‌ها افزود: این پایگاه‌های اطلاعاتی در طول این سه سال بارها تجمیع اطلاعاتی داشتند و تا حد زیادی اطلاعات آن‌ها به روز خواهد بود، البته دولت به دلیل محدودیت زمانی و البته تسهیل نام‌نویسی مردم بر روی سامانه در این مرحله تنها اطلاعات درآمدی و مالکیتی مردم را مورد سوال قرار داده است.

نجفی درباره‌ی سرنوشت خانوارهایی که قصد انصراف از یارانه را دارند اما از آینده اقتصادی خود مطمئن نیستند، تاکید کرد: دولت کاملا بر تغییراتی که امکان دارد از نظر اقتصادی در بین اقشار مختلف مردم به وجود آید اشراف دارد و مردم از این نظر هیچ نگرانی نداشته باشند.

 

انصرافی‌ها امکان نام نویسی مجدد خواهند داشت

وی اضافه کرد: خانوارهایی که در حال حاضر انصراف می‌دهند اگر در آینده احساس نیاز کنند، می‌توانند با امکاناتی که فراهم خواهد شد مجددا نام‌نویسی کرده و با بررسی اطلاعاتشان یارانه نقدی بگیرند.

 

امکان نام نویسی کمتر اعضای خانوار وجود دارد

مدیر امور بانکی ستاد هدفمندی یارانه‌ها با بیان این‌که در حال حاضر تنها امکان ورود سرپرست خانوار در سایت رفاهی وجود دارد، گفت: سرپرست خانواده می‌تواند بر مبنای اطلاعاتی که تا یارانه فروردین‌ماه سال ۹۳ بر روی سامانه ثبت شده است تعداد خانوار خود را مشخص کند.البته این امکان نیز وجود دارد که تعداد کمی از اعضا را نام‌نویسی کند، اما در حال حاضر دیگر اعضای خانواده توانایی ورود مجزا به سایت را نداشته و تنها در این مرحله سرپرست خانوار توانایی ثبت نام را دارد.

 

در حال حاضر ورودی درآمد به خانوار تنها ملاک است

نجفی درباره‌ی وضعیت خانوار‌هایی که درصد بالایی از درآمد‌های خود را به هزینه‌های جاری و اقساط اختصاص می‌دهند نیز خاطر نشان کرد: در حال حاضر تنها اطلاعاتی که از مردم خواسته شده ورودی درآمد به خانوار است. دولت هیچ‌گونه سقف درآمدی در نظر نگرفته و در رابطه با هزینه‌ها نیز ورود نکرده است.

دیدگاه شما

خبرنامه