ایران؛‌ دومین تولیدکننده فولاد به روش احیای مستقیم در جهان

تاریخ ارسال : 15 آوریل 2014 ساعت : 4:58 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

ایران در دو ماه ابتدای سال 2014 میلادی دومین تولید‌کننده فولاد خام به روش احیای مستقیم در جهان و بزرگ ترین تولید‌کننده فولاد در منطقه خاورمیانه شد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، آمار جدید انجمن جهانی فولاد نشان می‌دهد تولید فولاد به روش احیای مستقیم در ایران در دو ماه ابتدای سال جاری میلادی به یک میلیون و 867 هزار تن رسید. این در حالی است که در همین مدت، مجموع تولید فولاد به روش احیای مستقیم، کوره بلند و… در ایران با رشد نزدیک به 4 درصدی به دو میلیون و 401 هزار تن رسیده است.
 در حال حاضر، نزدیک به 80درصد فولاد در ایران به روش احیای مستقیم و عمدتا توسط شرکت‌های فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، فولاد خراسان و فولاد هرمزگان تولید می‌شود. این شرکت‌ها که در سال‌های گذشته از سوی ایمیدرو تاسیس و راه‌اندازی شده‌اند اکنون به بخش خصوصی واگذار شده‌اند. ایمیدرو هم اکنون تاسیس 7 طرح فولادی جدید، به روش احیای مستقیم و به ظرفیت 7 میلیون تن را در دست اقدام دارد.
در دو ماه ابتدای سال 2014، هند با تولید دو میلیون و 498 هزار تن فولاد به روش احیای مستقیم، جایگاه نخست تولید به این روش را کسب کرد. این کشور در عین حال توانست در مجموع بیش از 13 میلیون و 200هزار تن فولاد خام تولید کند. در این روش مکزیک با تولید 951 هزار تن در رتبه سوم جهان قرار گرفت. هند، ‌ایران، ‌مکزیک و عربستان پیشتازان تولید فولاد به روش احیای مستقیم هستند. همچنین بر اساس این آمار، ایران در منطقه خاورمیانه بیشترین میزان تولید فولاد خام را داشته است و پس از آن، به ترتیب عربستان و قطر در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. بر‌اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، میزان کل تولید فولاد خام در جهان در دو ماه ابتدای سال 2014 از مرز 261 میلیون و 600 هزار تن عبور کرد که 6/1 درصد بیش از مدت مشابه سال قبل بوده است. در این میان، چین همچنان در رتبه نخست تولید فولاد خام در جهان جای دارد. در ماه‌های ژانویه و فوریه سال جاری میلادی تولید فولاد خام در سرزمین اژدهای زرد با رشد 7/1 درصدی به 130 میلیون تن رسید.

دیدگاه شما

خبرنامه