بازتاب «احتمال کاهش قیمت» در بازار مسکن

تاریخ ارسال : 05 آوریل 2014 ساعت : 6:19 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

تعلل خریداران و مقاومت برخی از مالکان در مقابل کاهش قیمت‌های بازار مسکن موجب شده که معاملات رونق چندانی نداشته باشد؛ اما فعالان بازار مسکن معتقد هستند که این مقاومت سرانجام می‌شکند.
آخرین اخبار از بازار مسکن شهر تهران حاکی از این است که آینده نامعلوم بازار مسکن و احتمال کاهش قیمت‌ها بازار را با رکود مواجه کرده است و برخی از مالکان پول لازم حاضر به کاهش بیشتر قیمت‌ها شده‌اند.
البته این وضعیت در شمال تهران بیشتر به چشم می‌خورد و این‌دسته از فروشنده‌ها، حاضر به کاهش بیشتر قیمت‌ها شده‌اند؛ اما در مناطق مرکزی تهران، فروشنده‌ها در مقابل کاهش قیمت‌ها مقاومت نشان می‌دهند. این در حالی است که نرخ ارز در بازار نسبت به ماه گذشته کاهش زیادی داشته است. از سوی دیگر امیدواری مردم نسبت به سیاست‌های دولت جدید در بازار مسکن موجب شده است که خریداران به انتظار ارزانی مسکن باشند و اینکه نتیجه کاهش قیمت ارز و سکه چه تاثیری را بر بازار مسکن می‌گذارد. در عین حال رکود در بازار مسکن همچنان ادامه دارد و تعلل خریداران و مقاومت برخی از مالکان در مقابل کاهش قیمت‌ها موجب شده که معاملات رونق چندانی نداشته باشد؛ اما فعالان بازار مسکن معتقد هستند که این مقاومت سرانجام می‌شکند.

دیدگاه شما

خبرنامه