تشریح فرآیند ثبت نام یارانه نقدی

تاریخ ارسال : 07 آوریل 2014 ساعت : 7:54 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

معاون وزیر اقتصاد با تأکید براینکه تکمیل فرم خوداظهاری به معنای اجازه مردم به دولت برای سرکشی به حساب‌ها و دارایی‌های شخصی‌ آنهاست،گفت:هیئت ویژه رسیدگی به شکایات افرادی که ثبت نام کرده ولی یارانه به آنها تعلق نگرفته‌است تشکیل خواهد شد.

شاپور محمدی معاون اقتصادی وزیر امور اقتصاد و دارایی شب گذشته با حضور در برنامه پایش به تشریح فرآیند ثبت نام دریافت یارانه نقدی پرداخت و اظهار داشت: هیئت ویژه رسیدگی به شکایات افرادی که برای دریافت یارانه نقدی ثبت نام کرده ولی در فاز دوم به آنها یارانه تعلق نگرفته باشدتشکیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: از اردیبهشت ماه کسانی که در دور جدید ثبت نام نکرده‌ باشند دیگر یارانه دریافت نخواهند کرد ولی برای فروردین ماه یارانه به تمام یارانه بگیران پرداخت می‌شود؛ البته باید توجه داشت که تمام کسانی که در دور جدید ثبت نام و مورد تأیید دولت قرار گرفته‌باشند از اردیبهشت ماه یارانه دریافت می‌کنند.

معاون وزیر اقتصاد با تأکید براینکه یارانه پرداختی در فاز دوم تا زمان آغاز غربالگری و راستی‌آزمایی از سوی دولت به مردم ادامه خواهد داشت، گفت: طول زمان غربالگری بستگی به شرایط اجرایی و تعداد انصراف دهندگان از دریافت یارانه نقدی دارد.

محمدی با بیان اینکه دولت در سرکشی به حساب‌ها و دارایی‌های شخصی مردم ملاحظات جدی دارد افزود: مادامی که مردم اجازه ندهند، دولت وارد اطلاعات اقتصادی آنها نخواهد شد مگر اینکه خود مردم با تکمیل فرم خوداظهاری این اجازه را به دولت بدهد.

وی ضمن اشاره به اینکه تکمیل فرم خوداظهاری به دولت این اجازه را می‌دهد که به منظور راستی آزمایی وارد اطلاعات و حساب‌های بانکی مردم شود تصریح کرد: برای محاسبه مجموعه درآمد مردم مجموع دریافتی‌های مستمر خانوار ملاک است نه آن رقمی که صرفا در حکم حقوق کارمندان لحاظ می شود.

معاون وزیر اقتصاد همچنین در واکنش به سوال یکی از بینندگان مبنی براینکه یارانه پول نفت است چرا نباید مردم آن را دریافت کنند؟ گفت: یارانه طبق قانون به معنای پول نفت نیست بلکه قانون تأکید دارد یارانه مساوی هم پرداخت نشود و فقط به نیازمندان تعلق گیرد. بنابراین یارانه به معنای پول نفت شمرده نمی‌شود.

دیدگاه شما

خبرنامه