رینگ های آلومینومی خودرو را چگونه تمیز کنیم

تاریخ ارسال : 19 ژوئن 2014 ساعت : 12:31 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

اگر شما صاحب اتومبیلی با رینگ اسپرت آلومینیومی هستید حتماً با مشکلات متعددی که در تمیز و براق نگه داشتن این قبیل رینگها وجود دارد آشنایی دارید. رینگهای آلومینیومی همان قدر که میتوانند براق و زیبا به نظر بیایند و به اتومبیل جلوه خاصی بدهند، در صورت کدر و کثیف شدن میتوانند به طور معکوس عمل کنند. مشکل اصلی این رینگها، اکسیده شدن سطح خارجی آلومینیوم است که رینگ را کدر کرده و باعث میشود کهنه به نظر بیاید. در ادامه نکاتی که به تمیز و براق نگه داشتن رینگ های آلومینیومی کمک میکند می پردازیــم.

1. در درجه اول برای تمیز کردن رینگ، بهتر است هر از چند گاهی چرخ را باز کرده و شروع به تمیز کردن کنید. این کار باعث میشود که دسترسی به قسمتهای داخلی رینگ آسانتر شده و بتوانید راحتتر آن را تمیز کنید. همچنین قسمتهای قابل جدا شدن از رینگ مانند والو، سرپوش وسط و … را جدا کنید، چرا که ممکن است این قسمتها به مواد شیمیایی که برای شستوشو به کار میروند واکنش نشان داده و آسیب ببینند، همچنین این کار باعث میشود فضای شستوشو کمتر شود. قبل از شروع کار از سرد بودن رینگ مطمئن شوید، هرگز رینگی را که در اثر ترمز، تابش نور خورشید و … گرم شده است را نشویید و صبر کنید تا سرد شود.

2. قسمتهای داخلی رینگ و بخشهایی از آن که در عمق قرار گرفته اند، معمولاً با ترکیبی از گریس، پسماندها و گردهای حاصل از ترمزهای پیاپی و گرد و خاک محیط بسیار سیاه و کثیف میشود. ماندگاری این سیاهی به قدری است که حتی با شامپوی مورد استفاده در کارواشها و فشار شدید آب نیز به طور کامل از بین نمیرود. به همین علت باید از اسپری ها و ژله ای مخصوصی که برای این کار در نظر گرفته شده اند استفاده شود. قبل از استفاده از این قبیل پاککننده ها دقت کنید که در مواد تشکیل دهنده آنها از آمونیاک و اسید استفاده نشده باشد. در غیر این صورت ممکن است در نگاه اول نتیجه خوبی حاصل شده و رینگ شما از روز اول هم براقتر جلوه کند ولی در واقع این مواد سطح خارجی رینگ را در خود حل کرده و باعث اکسیده شدن سریعتر در آلومینیوم میشود. برای فهمیدن این موضوع به برچسب روی اسپری توجه کنید و مواد تشکیل دهنده آن را بخوانید.

3. در مرحله بعد رینگ را با استفاده از شامپوی مخصوص اتومبیل با آب نیمه گرم بشویید. سعی کنید کف شامپو مدت کوتاهی بر روی رینگ باقی بماند. به هیچ وجه از شوینده های خانگی مانند مایع ظرفشویی، شامپوی فرش و … استفاده نکنید چون باعث کدر شدن سطح رینگ شده و همچنین جای دستمال بر روی آن باقی میماند.

4. در صورت استفاده از برس، حتماً از برسهای مخصوص همین کار استفاده کنید. این برسها نرم هستند و بر روی رینگ خط و زدگی به جا نمی گذارند. هنگام شست وشوی رینگ، سطح خارجی آلومینیوم در اثر مواد پاک کننده به صورت موقت، کمی نرم و حساس میشود و در صورت برخورد با اجسام زبر آسیب می بیند.

5. معمولاً بعد از اتمام شست وشو می بینیم که هنوز در لابه لای پره های رینگ سیاهی وجود دارد. این سیاهی همان گریس مخلوط با خاک است. در صورتی که جانب احتیاط را رعایت نکنید، کشیدن دستمال ممکن است به ذرات ریز موجود در آن اجازه دهد، خطی دلخراش بر روی رینگ ایجاد کنند. بهترین روش برای تمیز کردن این قسمت ها، استفاده از واکس های مخصوصی است که وظیفه تمیز کردن گریس را بر عهده دارند. ممکن است مجبور شوید چندین بار از این واکس استفاده کنید تا به نتیجه مطلوب برسید. دقت کنید که حتماً از یک پارچه لطیف برای مالیدن واکس بر روی رینگ استفاده کنید.

6. در نهایت رینگ را با آب گرم بشویید تا کاملاً از مواد پاک شود. پس از اینکه رینگ کاملاً خشک شد آن را پولیش کنید. برای پولیش کردن بهتر است از پارچه های ابریشمی استفاده کنید و به هیچ وجه بیش از حد از مواد براق کننده استفاده نکنید. توجه داشته باشید که عمل پولیش کردن را با حداقل مواد و حداکثر مالش پارچه انجام دهید. همچنین دقت کنید تا همه جای رینگ به طور یکنواخت و به یک اندازه پولیش شود، در غیر این صورت نتیجه مطلوب حاصل نمیشود.

دیدگاه شما

خبرنامه