درگیری اطلاعات سپاه با گانگسترها در مشهد

تاریخ ارسال : 15 جولای 2014 ساعت : 6:20 ق.ظ 1 نظر
Print Friendly, PDF & Email

ساعت 22:30 هفتم تیر، چند جوان کنار یک دستگاه خودرو ۴۰۵ ایستاده بودند که ناگهان یکی از آن ها پا به فرار گذاشت.همزمان با فرار این جوان، صدای گلوله هایی که از اسلحه کلاشینکف شلیک می شد فضای رعب و وحشتی را در چهارراه گاز مشهد ایجاد کرد.

بر اثر رگبار گلوله ها که به شیوه گانگسترهای غربی انجام شد ۳ نفر مجروح و راهی بیمارستان شدند و گانگسترهای مسلح نیز از محل حادثه گریختند.

دقایقی بعد، با حضور نیروهای انتظامی در محل حادثه، بررسی ها دراین باره آغاز شد تا این که ساعاتی بعد، فردی با مراجعه به کلانتری طبرسی جنوبی پرده از ماجرای تیراندازی های وحشتناک برداشت، او که خود را یکی از گروگان هایی معرفی می کرد که توسط گانگسترها ربوده شده بود ادعا کرد: آن ها یکی از آشنایانش به نام «ه» را به گروگان گرفته بودند و قصد داشتند ۲۰ میلیون تومان اخاذی کنند.

این گزارش حاکی است: بررسی های پلیس در این باره مشخص کرد: آدم ربایان که به گانگسترهای مشهد معروف شدند فردی به نام «ه» را از تعمیرگاه موتورسیکلت سوار بر خودرو کردند و او را به طرف یکی از باغ های روستای معین آباد بردند. آن ها قصد داشتند ۲۰۰ میلیون تومان برای آزادی گروگان اخاذی کنند اما در ابتدا قرار شد مبلغ ۲۰ میلیون تومان به حساب آن ها واریز شود که با فرار گروگان و ماجرای تیراندازی، گانگسترها از محل گریختند.

با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و همچنین برخورد قاطع دستگاه قضایی با هرگونه شرارت و ایجاد ناامنی، بلافاصله دادستان مشهد دستور داد تا این پرونده به طور ویژه رسیدگی شود. چند روز بعد و در ادامه این ماجرا کارآگاهان پلیس آگاهی و اطلاعات و امنیت خراسان رضوی، یکی از پاتوق های گانگسترها را در منطقه خواجه ربیع مشهد شناسایی کردند و این مکان را به محاصره درآوردند. بدین ترتیب با حضور قاضی شعبه ۹۰۴ دادسرای انقلاب اسلامی در محل مذکور و با وجود هشدارهای مکرر پلیس، گانگسترها اقدام به تیراندازی کردند که درگیری مسلحانه بین پلیس و گانگسترها رخ داد.

در این درگیری که با شلیک گلوله از داخل «پاتوق» گانگسترها همراه بود فردی کشته و یک نفر دیگر نیز که اقدام به فرار کرده بود با شلیک گلوله مجروح و روانه بیمارستان شد. این در حالی بود که یک زن نیز که در ماجرای آدم ربایی حضور داشت در این پاتوق به دام افتاد.

تحقیقات و بررسی های بیشتر قضایی و اطلاعاتی نشان می داد که اعضای باند گانگسترها از افراد خطرناک و مسلحی هستند که احتمال می رود با اقدامات مجرمانه خود و با اخلال در نظم و امنیت، جان مردم را به خطر اندازند و همچنان زمینه رعب و وحشت را فراهم کنند بنابراین به دستور مقام قضایی دستگیری دیگر افراد این باند خطرناک در دستور کار نیروهای معاونت اطلاعات سپاه امام رضا(ع) قرار گرفت و آنان بلافاصله عملیات اطلاعاتی و عملیاتی خود را برای شناسایی و دستگیری افراد مسلح آغاز کردند.

هنوز ۴۸ ساعت از صدور این دستور نگذشته بود که نیروهای سپاه با استفاده از شگردهای اطلاعاتی به ردیابی متهمان خطرناک و مسلح پرداختند و موفق شدند برخی از عاملان ایجاد ناامنی را در یکی از پاتوق های آنان شناسایی کنند.

بنابراین گزارش، عقربه های ساعت به هنگام اذان مغرب روز شنبه نزدیک می شد که نیروهای معاونت اطلاعات سپاه امام رضا(ع) از طریق ردزنی متهمان به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد سوژه موردنظر آنان در حال حرکت در جاده خلق آباد مشهد است؛ بنابراین چند گروه عملیاتی در کنار قاضی ویژه این پرونده، عازم جاده خلق آباد شدند.

اولین خودرو نیروها هنگامی از پژو مشکی متهمان عبور کرد که آنان در محاصره نیروهای سپاه قرار گرفته بودند. راننده ۵۰ ساله ۴۰۵ به محض این که به خودرو سواری که جلوتر از آنان متوقف شده بود مشکوک شد به صورت دنده عقب اقدام به فرار کرد اما در همین لحظه گروه های دیگر عملیاتی راه فرار را سد کردند. در حالی که زن جوانی نیز سرنشین خودروی متهم بود او لوله کلاشینکف را بیرون آورد و به سمت نیروهای سپاه شلیک کرد.

همزمان با صدور دستور قضایی، نیروهای نظامی از گانگستر خطرناک خواستند تا سلاح را کنار بگذارد و خود را تسلیم کند اما او برای آن که بتواند از چنگ قانون بگریزد همچنان به شلیک های رگباری خود ادامه داد تا این که نیروهای معاونت اطلاعات نیز به ناچار به سمت خودرو شلیک کردند.

در این درگیری که حدود ۱۵ دقیقه به طول انجامید، زن جوان و راننده مسلح مجروح شدند و زمانی که دیگر توان درگیری مسلحانه را نداشتند در محاصره نیروهای سپاه قرار گرفتند و آنان با رعایت تدابیر امنیتی، ۲ متهم این پرونده را دستگیر کردند. دقایقی بعد در حالی آمبولانس اورژانس مجروحان را به بیمارستان رساند که حال مرد ۵۰ ساله به شدت وخیم بود و احتمال مرگ وی وجود داشت.

از سوی دیگر نیز شلیک های پی در پی متهمان موجب ایجاد رعب و وحشت در میان رانندگان و رهگذرانی شده بود که قصد داشتند از مسیر جاده خلق آباد عبور کنند. عملیات نیروهای سپاه هنگامی پایان یافت که آن ها قصد داشتند مسیر عملیات را به سمتی هدایت کنند که گلوله ها به سمت جایگاه سوختی که در نزدیکی آنان قرار داشت شلیک نشود.

این گزارش حاکی است: تحقیقات بیشتر در این پرونده با صدور دستورات ویژه ای از سوی مقام قضایی همچنان ادامه دارد.


  • رضا جولای 17, 2014 - 9:16 ق.ظ - پاسخ دادن

    ایا واقعیت دارد که حمید سالک وابولفضل خالو گریخته اند.

    (18)(7)
  • دیدگاه شما

    خبرنامه