سقوط اونس طلای جهانی

تاریخ ارسال : 15 جولای 2014 ساعت : 5:33 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
قیمت جهانی طلا که روز گذشته تحت تاثیر افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی با افت چشمگیری روبرو شده بود امروز سه شنبه تغییر چندانی نداشته است.

افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی روز گذشته فشار زیادی بر قیمت جهانی طلا وارد کرده و تقاضا برای این فلز گرانبها را کاهش داده است.بر اساس این گزارش قیمت طلا امروز سه شنبه بدون تغییر چندانی نسبت به روز قبل به مرز 1308 دلار در هر اونس رسیده است. قیمت طلا روز گذشته نیز بیش از 2 درصد کاهش یافت که این میزان افت از دسامبر گذشته بی سابقه بوده است.

قیمت طلا روز گذشته برای لحظاتی به کمتر از 1302 دلار نیز رسیده بود که این پایین ترین رقم از 19 ژوئن به شمار می رود. قیمت طلا پیش از این به بیش از 1345 دلار در هر اونس رسیده بود که این بالاترین رکورد در 4 ماه اخیر به شمار می رود.

یک تاجر بازار طلای سنگاپور تاکید کرد: اگر قیمت طلا به کمتر از 1305 دلار برسد افت شدید در انتظار قیمتها خواهد بود. نگرانی اصلی این است که حتی با افت 30 دلاری قیمت نیز تقاضای فیزیکی برای طلا افزایش نداشته است.فعالان بازار طلا اعلام کردند تقاضای فیزیکی در بازار چین و سایر کشورهای آسیایی با افت نسبی روبرو شده است. سرمایه گذاران بین المللی همچنین منتظر سخنرانی امروز جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در نشست کنگره هستند.

دیدگاه شما

خبرنامه