آرامش در بازار فولاد

تاریخ ارسال : 08 سپتامبر 2014 ساعت : 7:43 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

در روز گذشته بازار فولاد داخلی شرایط جذابی نداشت و اغلب قیمت‌های روز گذشته پیشنهاد می‌شد.
در بازار تیرآهن برخی شاخه‌های سنگین با افزایش محدودی رو به رو شدند ولی بازار شاخه‌های سبک تغییر چندانی را ثبت نکرد. با توجه به مشاهده برخی جرقه‌های افزایش قیمت در گذشته، انتظار افزایش قیمت‌ میلگرد وجود داشت ولی شاهد چنین رخدادی نبودیم. این در حالی بود که رقابت برای فروش باعث کاهش قیمت‌ها برای برخی از انواع میلگردهای نوردی شد. در بازار ورق‌های نورد گرم هم شرایطی مشابه بازار میلگرد وجود داشت و تفاوت خاصی در قیمت‌ها دیده نشد. به‌صورت کلی می‌توان بازار فولاد داخلی را در روزهای اخیر بازاری آرام و بدون هیجان دانست که ضعف تقاضا را دلیل اصلی این شرایط دانسته‌اند.
در بورس کالای ایران دیروز شاهد معامله سبد تیرآهن 20 تا 27، تیرآهن 20 و میلگرد 12 ذوب آهن اصفهان و سبد میلگرد مخلوط تولیدی فولاد سپید فراب کویر بودیم که با توجه به یکسان بودن حجم عرضه و تقاضا جذابیت بالایی را به همراه نداشت اما در هر صورت معامله 7500 تن انواع مقاطع فولادی در بورس کالای ایران آن هم در شرایط ضعیف فعلی داده مثبتی تلقی می‌شود.
در بازارهای جهانی هم‌اکنون قیمت‌های فولاد در سطوح پایینی قرار دارد که با توجه به کاهش شدید حجم تولید در چین می‌توان کاهش رشد تولید فولاد خام در اقصی نقاط جهان را انتظار داشت که می‌تواند به افزایش آرام قیمت‌ها منتهی شود. با توجه به مثبت شدن رشد اقتصادی ایران پس از 9 فصل و همچنین عدم تخصیص ارز مبادلاتی به مقاطع فولادی (به استثنای ورق) می‌توان به سرایت شرایط رو‌به‌ رشد بازارهای جهانی به بازارهای داخلی امیدوار بود که افزایش حجم تقاضا را نوید می‌دهد.

دیدگاه شما

خبرنامه