تریاک گران شد، کراک و شیشه ارزان!

تاریخ ارسال : 09 سپتامبر 2014 ساعت : 6:11 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
آذرنیا در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر مواد مخدر جدیدی وارد بازار مصرف نشده افزود: کیفیت مواد مخدر افت کرده است، به گونه‌ای که مواد اضافه شده و ناخالصی‌های موجود در مخدرها خطر جانی برای مصرف کنندگان به همراه دارد.

وی ضمن اشاره به تغییر دوباره الگوی مصرف مواد از صنعتی به سنتی، دلیل این اتفاق را تبلیغات رسانه‌ای و آموزش‌های مختلف در خصوص خطرات جبران ناپذیر مصرف مواد مخدر صنعتی عنوان کرد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران تغییر قیمت مواد مخدر صنعتی را از جمله دلایل تغییر الگوی مصرف دانست و در این باره گفت: این را از تغییر قیمت می‌توان فهمید؛ چرا که قیمت کراک و شیشه کاهش و قیمت تریاک افزایش یافته است.
آذرنیا در خصوص وجود مواد مخدر با نام‌های ناشناخته در بازار مصرف اظهار کرد: پایه و اساس این مواد شیشه و از دسته آمفتامین‌ها هستند که سوداگران مرگ با تغییر نام مواد مخدر شناخته شده با عناوین جذاب و کلیشه‌ای در صدد تحریک جوانان و دستیابی به بازار جدید مصرف هستند که باید با روشنگری و هشدارها این ترفندها را از میان برداریم.
وی با اشاره به این که ایران در همسایگی بزرگترین تولید کننده تریاک دنیا افغانستان است که 80 درصد تریاک دنیا را تولید می‌کند، گفت: مواد مخدر مافیای قدرتمندی دارد که بیش از 1000 میلیارد دلار از گردش مالی در سطح جهان را به خود اختصاص داده است که شاید سه میلیارد دلار آن در ایران گردش داشته باشد، بنابراین نسبت به سایر کشورها آسیب‌پذیر‌تر هستیم.
آذرنیا در رابطه با برخورد با قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر نیز به ایسنا گفت: در کشورمان قوانین سختگیرانه‌ای برای برخورد با افراد خاطی در این زمینه داریم به طوری که حمل 30 گرم هروئین یا شیشه مجازات اعدام به همراه دارد اما برای اجرای مجازات باید مراحل قضایی طی شود.
وی در خصوص جلوگیری از فعالیت عرضه کنندگان مواد مخدر گفت: بیش از 3000 شهید و 12 هزار جانباز در این عرصه در کشور داشتیم اما این یک سیکل است. برای برخورد در مناطق آلوده اعمال قانون می‌کنیم که اگر این برخورد صورت نگیرد اوضاع فاجعه بار خواهد بود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران تاکید کرد: اقدامات مقابله‌ای از ملزومات حوزه مبارزه با مواد مخدر است اما شرط کافی نخواهد بود، بنابراین پیرو سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری و تاکیدات وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، برنامه‌های اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر و حضور مردم در این امر محور اصلی اقدامات در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران است.

دیدگاه شما

خبرنامه