جایگزین کولرهای گازی آمد

تاریخ ارسال : 07 سپتامبر 2014 ساعت : 6:10 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

به نقل از  مهر، محمدعلی امویی میلان ، ایده پرداز خنک کننده های صنعتی گفت: خنک کننده های صنعتی، دستگاه هایی هستند که با دو قابلیت گرمایش و سرمایش در صنایع مختلف به کار می روند.

وی با بیان اینکه عنوان دیگر خنک کننده های صنعتی لوله های گردابی است، افزود:با توجه به اینکه ورودی این قطعه هوای پر فشار است، توسط کمپرسور به کار برده شده در لوله های گردابی، هوا با فشار «7Bar به 2» جریان سرد و گرم تبدیل می شود که هر جریان در کاربرد های مختلفی به کاربرده می شوند.

این محقق ایرانی گفت: در جریان سرد لوله های گردابی، دمای 46- درجه تولید و منجر به خنک سازی دستگاه ها در صنایع مختلف می شود.

امویی میلان افزود: خنک کننده های صنعتی پر کاربرد در صنایع پتروشیمی، گاز، نفت، نیروگاهها و خودروسازی هستند که می توان گفت این قطعه در ماشین کاری جهت خنک سازی نقطه ای ابزار و دستگاههایی همچون دستگاه تراش، فرز، تیغه های برش، تابلو های برق مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با اشاره به برخی مزایای خنک کننده های صنعتی گفت: در لوله های گردابی از هیچ قطعه متحرکی استفاده نمی شود و به هیچگونه مولد، مواد شیمیایی، قطعات الکتریکی نیازی ندارد و بدین صورت به هیچ عنوانی نیاز به تعمیر پیدا نخواهد کرد و بدون آلودگی و عدم آسیب به اپراتور کار می کند.

این محقق با توضیح اینکه لوله های گردابی می تواند جایگزین مناسبی به جای کولرهای گازی باشد، افزود: در مناطق جنوبی کشور که کولر های گازی جوابگو نیست، خنک کننده های صنعتی جایگزین مناسبی برای کولرهای گازی می تواند باشد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون لوله های گردابی جزء اقلام وارداتی کشور محسوب می شده گفت: این قطعه از کشور های آمریکا و ایتالیا با قیمت 3 هزار دلار وارد کشور می شده و در صنایع پتروشیمی که تولیدات گرانولی و مواد پلیمری داشته اند ،مورد استفاده قرار می گرفته است.

این محقق کشورمان افزود: اکنون این قطعه در کشور به صورت طرحی دانش بنیان در پارک علم و فناوری قزوین با قیمتی یک تا یک و نیم میلیون تومان در اختیار صنایع مختلف قرار می گیرد.

امویی گفت: این قطعه در کاربردهای مختلف در هر اندازه ای به کار برده می شود که یکی از آنها در تابلوهای برق استوانه ای با قطر 5 و ارتفاع 25 سانتی متر است.

وی با بیان اینکه در تبدیل جریان هوای پرفشار به گرمایش از لوله های گردابی می توان استفاده کرد، افزود: کاربرد گرمایشی این قطعه مکانیکال در گاز پایلوت رگلاتوری است.

ایده پرداز خنک کننده های صنعتی گفت: این قطعه می تواند در ایستگاه های تقلیل فشار گاز طبیعی پرکاربرد باشد که هم اکنون در ایستگاهی در شمال قزوین این قطعه به کار گرفته شده است.

دیدگاه شما

خبرنامه