طلای جهانی کماکان در سرازیری !

تاریخ ارسال : 20 سپتامبر 2014 ساعت : 6:06 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

قیمت طلا روز جمعه تحت تاثیر انتشار آمارهای اقتصادی جدید آمریکا قرار گرفت و با کاهش یک درصدی روبرو شده است.بر اساس این گزارش قیمت طلا تحت فشار شدید ناشی از تصمیم احتمالی فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره قرار گرفته است. افزایش ارزش دلار و رشد شاخص سهام در بازارهای بین المللی تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته است.

قیمت هر اونس طلا در آخرین لحظات مبادلات روز جمعه به کمتر از 1216 دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته ای که گذشت یک درصد کاهش یافته است.

افشین نبوی تحلیلگر ارشد موسسه ام کی اس تاکید کرد که قیمت طلا تحت تاثیر افزایش احتمالی نرخ بهره آمریکا رشد ارزش سهام و نتیجه همه پرسی اسکاتلند قرار گرفته و با کاهش همراه شده است.

دویچه بانک آلمان نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا نظر ما را تایید کرد که روند بهبود شرایط اقتصادی آمریکا فدرال رزرو را در مسیر عادی سازی سیاست های پولی قرار داده و این مساله موجب افزایش ارزش دلار شده است.

افشین نبوی نیز تصریح کرد که با کاهش قیمت طلا تقاضای فیزیکی در بازارهای جهانی افزایش خواهد یافت ولی به نظر من قیمت طلا به زودی به کمتر از 1200 تا 1180 دلار خواهد رسید.

دیدگاه شما

خبرنامه