نفت ۶۵ دلاری شد

تاریخ ارسال : 09 دسامبر 2014 ساعت : 6:09 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

به دنبال تشدید نگرانی ها در مورد شدت گرفتن فزونی عرضه، قیمت جهانی نفت از روز گذشته حدود ۳.۵ دلار کاهش یافت و برای نخستین بار طی ۵ سال اخیر ۶۵ دلاری شد.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، به دنبال تشدید نگرانی ها در مورد شدت گرفتن فزونی عرضه، نفت برنت با پشت سر گذاشتن بیش از 4 درصد کاهش قیمت در طول روز گذشته، به پایین ترین رقم 5 سال اخیر و زیر 66 دلار در هر بشکه رسید.
مدیرعامل شرکت ملی نفت کویت روز دوشنبه گفت، قیمت نفت احتمالا طی 6 یا 7 ماه آینده، در حدود 65 دلار در هر بشکه باقی خواهد ماند. این جدید ترین اظهار نظری است که نشان می دهد کشورهای تولید کننده حاشیه خلیج فارس آماده تحمل کردن سقوط قیمت ها هستند.
قیمت نفت برنت از ماه ژوئن تاکنون بیش از 40 درصد کاهش یافته است. کاهش ها پس از تصمیم 27 نوامبر اوپک مبنی بر عدم کاهش تولید خود، شدت بیشتری گرفت.
بعد از این تصمیم، عربستان، قیمت نفت خود برای مشتریان آسیایی و آمریکایی اش را کاهش داده است، اقدامی که به گفته تحلیلگران نشان دهنده تشدید جنگ بر سر سهم بیشتر از بازار نفت است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه ژانویه، امروز با 79 سنت کاهش به 65 دلار و 740 سنت رسید که پایین ترین رقم از اکتبر 2009 تاکنون بود.
روز دوشنبه قیمت نفت برنت در پایان معاملات، با 2 دلار و 88 سنت، معادل بیش از 4 درصد کاهش به 66 دلار و 19 سنت رسید. بر این اساس قیمت نفت از روز گذشته تاکنون حدود 3.5 دلار کاهش داشته است.
قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز صبح با 56 سنت کاهش به 62 دلار و 49 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا امروز قیمت 62 دلار و 25 سنتی که پایین ترین رقم از جولای 2009 تاکنون بود را نیز تجربه کرد. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت در پایان معاملات دیروز با 4.2 درصد معادل 2 دلار و 79 سنت کاهش به 63 دلار و 5 سنت رسید.

دیدگاه شما

خبرنامه