طلای جهانی در سراشیبی

تاریخ ارسال : 21 فوریه 2015 ساعت : 6:18 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

وزرای دارایی منطقه یورو در نشست روز گذشته خود موافقت کردند که برنامه نجات اقتصادی یونان تنها به مدت 4 ماه دیگر تمدید شود و این مساله نگرانی ها در خصوص بحران مالی آتن و احتمال خروج این کشور از منطقه یورو را تشدید کرده است.

بر اساس این گزارش در متن پیش نویس بسته نجات اقتصادی یونان آمده است که وام دهندگان بین المللی به مدت 4 ماه برنامه اعطای کمک مالی به آتن را ادامه خواهند داد. پیش از این طرح تمدید 6 ماهه این برنامه از سوی مقام های دولت جدید یونان ارائه شده بود.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 0.7 درصد کاهش به کمتر از 1201 دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته ای که گذشت با افت 2.5 درصدی روبرو شده است.

قیمت طلا در روز چهارشنبه نیز برای لحظاتی به کمتر از 1197 دلار رسیده بود. “تای وونگ” تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه مالی بی ام او تاکید کرد که به طور کلی بازارهای مالی امیدوارند که توافق نهایی بر سر بحران بدهی های یونان حاصل شود و این مساله موجب کاهش تقاضای طلا شده است.

پس از ارائه پیش نویس طرح یونان ارزش یورو در برابر دلار آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده است. سرمایه گذاران بین المللی در شرایط کنونی منتظر روشن شدن وضعیت نرخ بهره آمریکا هستند. افزایش نرخ بهره آمریکا می تواند موجب تقویت بیشتر ارزش دلار شده و این مساله در نهایت به ضرر قیمت طلا خواهد بود.

گزارش سایت طلا حاکیست، نشست استماع کنگره آمریکا در روزهای آینده با حضور جانت یلن رئیس فدرال رزرو برگزار خواهد شد و وی قرار است در سخنان مهمی چشم انداز سیاست های پولی فدرال رزرو را مشخص کند.

ادامه تعطیلی بازار چین به علت آغاز سال جدید چینی نیز موجب کاهش تقاضای فیزیکی شده است. بازارهای چین از روز چهارشنبه فعالیت مجدد خود را آغاز خواهد کرد و به نظر می رسد تقاضای فیزیکی طلا بار دیگر با افزایش روبرو خواهد شد.

قیمت هر اونس نقره نیز با 1.1 درصد کاهش به کمتر از 16.18 دلار رسیده است.

دیدگاه شما

خبرنامه