نفت به بالای ۶۰ دلار بازگشت

تاریخ ارسال : 03 مارس 2015 ساعت : 10:47 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

روز گذشته به دلیل افزایش بی‌ سابقه ذخایر نفت آمریکا و احتمال توافق هسته‌ای بین ایران و غرب و لغو تحریم های ایران و افزایش صادرات نفت این کشور و بازگشت نگرانی‌ها درباره اشباع بازار، بهای نفت برنت پنج درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش در یک ماه بود.

اما با توجه به این‌که لغو فوری تحریم های ایران بعید است، قیمت‌ها امروز مجددا افزایش یافت زیرا فعالان بازار از فرصت کاهش قیمت ها در روز گذشته برای خرید استفاده کردند و تقاضا بالا رفت.

نفت برنت در معاملات امروز با 66 سنت افزایش 60 دلار و 20 سنت در هر بشکه معامله شد. همچنین نفت سبک آمریکا با 28 سنت افزایش به 48 دلار و 87 سنت در هر بشکه رسید.

موسسه مورگان استنلی امروز در یادداشتی اعلام کرد که قیمت خام نفت برنت به دلیل کاهش هفتگی سکوهای حفاری در آمریکا در حال افزایش است.

تعداد سکوهای حفاری نفت شیل در آمریکا هفته گذشته 33 مورد کاهش یافت.

تعداد کنونی سکوهای حفاری افقی و عمومی در میادین پرمیان، ایگل فورد، باکن و نیوبرارا نشان می‌دهد که افزایش تولید نفت آمریکا در سه ماه چهارم 2015 نسبت به دوره مشابه سال قبل به 385 هزار بشکه در روز خواهد رسید که روزانه 55 هزار بشکه نسبت به هفته گذشته کمتر است.

به رغم کاهش سکوهای حفاری در آمریکا، تولید نفت آمریکا و خاورمیانه همچنان بالا است و این امر اشباع بازار افزوده است.

به گفته مورگان استنلی عربستان، امارات، عراق و دیگر کشورهای تولیدکننده و صادرکننده نفت در خاورمیانه همگی در سال جاری تاکنون به فشار مازاد عرضه افزوده اند.

دیدگاه شما

خبرنامه