تعلیق پروژه های فولادی روسیه به دلیل رکود

تاریخ ارسال : 06 آوریل 2015 ساعت : 11:17 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

به دلیل رکود اقتصادی، افول تقاضای فولاد، کمبود نقدینگی و بدهی های سنگین شرکتهای فولادی حداقل ۵ پروژه فولادی در روسیه متوقف و یا معلق شده است.

شرکت مچل بازسازی شعبه آهن و فولاد چلیابینسک و همینطور بخش اکسیژن استیل خود که شامل سه مبدل و دو خط پرداخت بیلت است را به حالت تعلیق درآورده است. این شرکت پروژه های بازسازی خود را از سال ٢٠١١ شروع کرده ولی فقط موفق به بازسازی یک بخش شده است.
در سال ٢٠١١ بازسازی دو خط پرداخت به ۵,١ میلیارد روبل سرمایه گذاری نیاز داشت (حدود ١٧٣.٣ میلیون دلار طبق نرخ ارز همان زمان) و این به معنای ۴.۶ میلیون تن تولید برای میچل بود، اما تکمیل این پروژه به ٢٠١۵ به تعویق افتاد که این روزها مچل سرمایه لازم برای تکمیل آن را ندارد و اینطور که پیداست از سرگیری این پروژه تا قبل از ٢٠١٧ بعید به نظر می رسد.
کارخانه لوله سازی omk نیز به دلیل نوسانات نرخ روبل نتوانست پروژه خط جدید تولید لوله خود را که برای ٢٠١٨ برنامه ریزی شده بود اجرا کند. کارخانه سورستال نیز تعمیرات یکی از خطوط نورد سرد خود را از ٢٠١۵ به ٢٠١٧ معوق کرد. گزارش شده شرکت اوراز نیز راه اندازی خط تولید میله گرد و مقاطع جدید خود را که از زیمنس اتریش خریداری کرده موقتا به تعویق انداخته است.

دیدگاه شما

خبرنامه