تلاش دکتر ایزدی برای تبدیل فلزات به مواد هوشمند

تاریخ ارسال : 27 آوریل 2015 ساعت : 11:46 ق.ظ 1 نظر
Print Friendly, PDF & Email

گروهی از محققان دانشگاه آریزونا به کمک و همکاری یک محقق ایرانی برای تبدیل فلزات رایج به مواد هوشمند تلاش می کنند. در این عرصه، روباتیک، پزشکی و هوانوردی از جمله فناوری های نو ظهور طلقی می شوند که همواره به مواد هوشمند نیازمند هستند و این فناوری جدید که در میان کلاسی از مواد موسوم به «موادی که حافظه دارند» اختراع شده است می تواند توسعه ی فناوری های نو ظهور را سریعتر کند.

در این دستاورد اگر مواد به شیوه های گوناگون تغییر شکل دهند شکل و ساختار اصلی خود را به یاد دارند و با کمک محرک های مثل حرارت، دوباره به حالت قبل خود باز می گردند. دکتر احسان ایزدی و محققان دانشکده مهندسی دانشگاه آریزونا به این ابتکار دست زدند و برای اینکه فلزات شناخته شده را به موادی هوشمند تبدیل کنند در تلاش هستند و اهمیت زیاد این امر به خاطر این است که کسانی توانستند به روشهایی برای مهندسی ریز ساختارهایی که قابلیت به حافظه سپردن فرم اصلی را دارند، دست یابند.

1355115186

خوشبختانه دکتر ایزدی در بخش مطالعات ریز ساختارها به پیشبرد این پروژه کمک می کند که این نشان دهنده ی هوش و زکاوت ایرانیان است و بودجه ای که توسط آمریکا برای طرح ویژه CAREER این پروژه در نظر گرفته شده ۵۲۰ میلیون دلار طی ۵ سال است.

[منبع:mehrnews]


  • ملیحه منوچهر نوامبر 19, 2018 - 5:30 ق.ظ - پاسخ دادن

    سلام .از اطلاعاتی که راجع به مواد هوشمند دادید. سپاسگذارم. در مورد یک اختراع میخواستم بیشتر راجع به این مواد مخصوصا فلزات بدانم. لطفا اگر می توانید راهنمایی نمایید.

    (0)(0)
  • دیدگاه شما

    خبرنامه