افزایش میزان صادرات فولاد چین در ماه آوریل

تاریخ ارسال : 12 مه 2015 ساعت : 3:57 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

در ماه آوریل میزان صادرات فولاد چین ٨،۵۴ میلیون تن بود که پس از کاهش صادرات در دو ماه گذشته ١١ درصد افزایش یافت. این میزان سال گذشته ١٣ درصد بالا رفت و ٩،۵ درصد بیش از میانگین ماه های سال ٢٠١۴ به میزان ٧،٨ میلیون تن بود. مجموع صادرات فولاد چین در ماه های ژانویه تا آوریل ٣۴،٣١ میلیون تن برآورد شد که ٣٢،۶ درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سال ٢٠١۴ افزایش یافته است.
این افزایش صادرات نشاندهنده آن است که صادرات چین با حذف معافیت مالیات فولاد حاوی برنز در یکم ژانویه بهبود یافته است.
به هر حال به دلیل تقاضای خارجی ضعیف میزان صادرات در ماه آوریل کاهش یافت. این میزان در ماه می از ماه آوریل هم پایین تر بود. بنابراین ممکن است میزان صادرات در ماه های آینده کاهش یابد.
با توجه به میزان تقاضای پایین از کشورهای خارجی، خریداران کشورهای دیگر همانطور که انتظار هیچ افزایش قیمتی در بازار داخلی چین را ندارند، برای خرید عجله ای نمی کنند.
یک کارخانه در شمال چین گزارش داد که بالا بردن قیمت صادرات کار سختی است. چرا که به خاطر تقاضای پایین از کشورهای خارجی و مازاد عرضه بازار داخلی بسیاری از کارخانه ها باید میزان صادرات خود را به هر نحوی بالا ببرند. صادرات باید بیشتر از سال گذشته باشد. گرچه حاشیه سود صادراتی رضایت بخش نبود، میزان صادرات در مقایسه با سال گذشته بالا بود.
واردات فولاد در ماه آوریل ١ درصد در ماه و ٨ درصد در سال کاهش یافت و به ١،٢ میلیون تن رسید. میزان واردات فولاد در ماه های ژانویه تا ماه آوریل به ۴،۴٣ میلیون تن رسید که ٩،۵ درصد در سال افت داشته است. در حالیکه میزان صادرات فولاد در ماه آوریل ٧،٣۴ میلیون تن بود که ١٣ درصد از ماه مارس و ١٨ درصد در سال افزایش داشته است.

دیدگاه شما

خبرنامه