بدهی یک هزار میلیارد تومانی فولادی‌ها به چادرملو

تاریخ ارسال : 23 آوریل 2015 ساعت : 9:47 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به بدهی فولادسازان به این شرکت اعلام کرد با فولادسازان درباره این بدهی تعامل می‌کنیم. نوریان با بیان اینکه معدن چادرملو به‌جز سنگ‌آهن ما‌بقی محصولات تولید شده خود را به بازار داخلی عرضه می‌کند،گفت: شرکت‌های فولادی بابت خرید کنسانتره و گندله بالغ بر یک هزار میلیارد تومان به این شرکت بدهی دارند. وی افزود: شرکت‌های فولادی با خرید کنسانتره و گندله از چادرملو کمتر از ۵۰ درصد هزینه خرید را پرداخت می‌کنند و مابقی به بدهی‌های قبلی آنها اضافه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه، تا زمانی که وضعیت اقتصادی بهبود نیابد، این بدهی‌ها تسویه نمی‌شود، افزود: همان‌طور که رکود اقتصادی در کشور موجب شده است برخی شرکت‌های فولادی نتوانند بدهی خود را به شرکت چادرملو پرداخت کنند، شرکت‌های فولادی نیز مطالباتی دارند که هنوز دریافت نشده است، حتی برخی از فولادسازان به دلیل نداشتن مشتری با محصولات انبار شده روبه‌رو هستند و اینگونه نیست که آنها توان پرداخت بدهی‌های خود را داشته باشند اما اقدام نکنند.

وی در عین حال از مسوولان کشور درخواست کرد با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی و رکود فعالیت‌های عمرانی و ساخت‌وساز مسکن، از شرکت‌های فولادی حمایت کنند تا این صنایع دچار آسیب و به تعطیلی کشیده نشوند.
مدیر‌عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو تصریح کرد: با وجود مطالبات سنگین چادرملو از فولاد‌سازان اما، تعویق در پرداخت بدهی‌ها منجر به قطع همکاری با شرکت‌های بدهکار نشده است. نوریان تاکید کرد: در شرایط فعلی ضرورت همکاری و تعامل میان بنگاه‌های اقتصادی بیش از پیش احساس می‌شود و اگر درک متقابلی ایجاد شود، می‌توانیم بحران کنونی و دوره رکود را پشت سر بگذاریم.

 

دیدگاه شما

خبرنامه