بهبود قیمت بیلت سی آی اس

تاریخ ارسال : 10 مه 2015 ساعت : 11:33 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

صادرکنندگان بیلت سی آی اس قیمت ها را با توجه به بالا بودن میزان تقاضا در خاورمیانه و آفریقای شمالی بالا بردند. رشد قیمت قراضه نیز تاثیر گذار بود.
در روزهای آخر هفته گذشته آخرین قرارداد ها بر سر بیلت روسیه و اکراین بین ٣٧٠ تا ٣٧۵ دلار هر تن فوب دریای سیاه بسته شد. اگرچه بیشتر کارخانه ها بین ٣٨٠ تا ٣٨۵ دلار هر تن فوب دریای سیاه را پیشنهاد کردند. شایعات درباره فروش تولیدات ماه ژوئن کارخانه بی ام زد به میزان ٣٧۵ دلار هر تن فوب هم بر قیمت ها تاثیر داشته است.
با توجه به قیمت های معامله شده برای محصولات بی ام زد، تولیدکنندگان دیگر بدنبال معاملات به قیمت حداقل ٣٨٠ دلار هر تن فوب می باشند. در هفته های گذشته مصرف کنندگان مناطق مختلف ترکیه پس از یک وقفه طولانی خرید خود را کاهش دادند. به هر حال، رقابت چینی ها بر قیمت بیلت سی آی اس تاثیر گذاشت. که حتی با تمام شدن قیمت در ٣٧٠ تا ٣٧۵ دلار هر تن فوب دریای سیاه، باز هم پیشنهاد چینی ها طرفداران بیشتری داشت.
حمل کالا در مدت زمان کوتاه از مزایای اصلی برای صادرکنندگان سی آی اس بود. علاوه بر این قیمت قراضه به روند صعودی خود ادامه داد و این حاکی از بالا رفتن میزان واردات محصولات نیمه تمام می باشد.
در مقابل بازار ترکیه، میزان تقاضا در مصر پایین بود. این میزان کم تقاضا به دلیل الگوهای نادرست در بازار محصولات نهایی می باشد. قیمت مورد نظر در این راستا تقریباً ١٠ دلار هر تن در هفته بالا رفت. با اینحال خریداران داخلی اظهار کردند، خرید بیلت حتی با این قیمت هم دارای مزیت است.
قیمت قابل قبول برای بیلت چین در دو هفته گذشته از ٣۶۵ تا ٣٧٠ دلار هر تن سی اف آر در آسیا بیشتر نشده است.
با توجه به قیمت بالای سنگ آهن وارداتی در این کشور، صادرکنندگان چینی به دنبال بالا بردن قیمتها هستند. قیمت پیشنهادی برای مصرف کنندگان خاور دور تقریباً ١٠ دلار هر تن بالا رفته به ٣٧۵ تا ٣٨٠ دلار هر تن سی اف آر رسیده است. تجار نسبت به این افزایش قیمت بدبین هستند چرا که با توجه به درخواست خریداران، هنوز قیمت از ٣۶۵ دلار هر تن سی اف آر بالا نرفته است.

دیدگاه شما

خبرنامه