طلا در بازارهای جهانی

تاریخ ارسال : 21 آوریل 2015 ساعت : 10:07 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

قیمت جهانی طلا که شب گذشته بار دیگر با کاهش نسبی روبرو شد و به کمتر از 1200 دلار در هر اونس رسید امروز سه شنبه نیز همچنان تحت تاثیر افزایش ارزش دلار کمتر از 1200 دلار داد و ستد می شود.

افزایش ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای بین المللی موجب شده تا تقاضا برای طلا با کاهش روبرو شود. بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا نیز امروز سه شنبه بدون تغییر چندانی نسبت به شب گذشته به 1196 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته 0.7 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

ادامه نگرانی ها نسبت به ورشکستگی یونان و خروج این کشور از منطقه یورو موجب شده تا ارزش یورو در برابر دلار به شدت کاهش یابد.
آتن در حال مذاکره با وام دهندگان بین المللی برای دریافت کمک های مالی بیشتر است. پافشاری یونان بر عدم اجرای سیاست های ریاضتی، این مذاکرات را به بن بست کشانده است.

از سوی دیگر اقدامات چین برای تحریک رشد و رونق اقتصادی موجب افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی شده است. تمرکز اصلی سرمایه گذاران بین المللی در روزهای آینده، برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا در روزهای 28 و 29 آوریل خواهد بود. تحولات مربوط به یونان نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

دیدگاه شما

خبرنامه