کاهش صادرات میلگرد کره

تاریخ ارسال : 22 آوریل 2015 ساعت : 3:29 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

آمار حاکی از آن است که، تصمیم کارخانه هیوندایی استیل کره جنوبی برای توقف صادرات میلگرد موجب کاهش صادرات میلگرد این کشور طی ماه های ژانویه تا مارس شد. آمار و ارقام انجمن آهن و فولاد کره نشان می دهد، صادرات میلگرد کره در سه ماه اول سال از مدت زمان مشابه در سال گذشته ۵۴ درصد کمتر شده به ۴۴۵٠٠ تن رسید.

شرکت هیوندایی استیل در برنامه ریزی های کاری سال ٢٠١۵ خود در اوایل امسال اعلام کرد که کل صادرات میلگرد خود را امسال متوقف می کند. این شرکت که زمانی یکی از بزرگترین صادرکنندگان میلگرد کره بود اظهار کرد اگر به صادرات ادامه دهد رقابت با محصولات چینی به سوددهی شرکت لطمه وارد می سازد. البته استثناهایی هم وجود دارد مثل صادرات شرکت هیوندایی به شرکت های ساختمانی کره ای که پروژه های آن در خارج از کشور انجام می شود.
طبق گفته های انجمن آهن و فولاد کره، در مقابل، واردات میلگرد کره در ماه مارس ٣۴ درصد نسبت به ماه گذشته و ٢٨ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته به ۶٧٢٠٠ تن رسید. از این رقم ۵۶٢٠٠ تن مربوط به میلگرد وارداتی از چین بوده است. بالا رفتن واردات میلگرد در ماه گذشته بیشتر به دلیل افزایش تقاضای شرکت های ساختمانی کره ای بود که در فصل بهار هر سال مشاهده می شود.
به طور کلی مجموع واردات میلگرد به کره طی ماه های ژانویه تا مارس ٢۴ درصد در سال افزایش داشته و به ١٧٢٢٠٠ تن رسید.
در ضمن مجموع تولید میلگرد این کشور طی ماه های ژانویه تا فوریه ١,٢۵٧ میلیون تن برآورد شده که ٧ درصد نسبت به سال گذشته افت داشته است. فولاد سازان از جمله شرکت هیوندایی استیل، شرکت فولاد دونگ کوک و دیگر فولاد سازان در دو ماه اول سال میزان تولید را به دلیل کاهش تقاضا و بالا رفتن موجودی در فصل زمستان پایین آوردند.

دیدگاه شما

خبرنامه