کاهش ٣١ درصدی تولید فولاد خام اکراین در سه ماه اول سال

تاریخ ارسال : 05 مه 2015 ساعت : 3:02 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

تولید فولاد خام اکراین به دلیل تقاضای ضعیف داخلی ٣١ درصد نسبت به ژانویه تا مارس سال گذشته کاهش داشت و برخی از کارخانه ها بعد از اقدام نظامی در شرق اکراین که مانع کار چندین کارخانه فولاد سازی در اواسط ٢٠١۴ شد، دست از کار کشیدند. در اواخر ماه مارس کارخانه متینوست یک شعبه خود را مجدداً راه اندازی کرد. این کارخانه در منطقه دونتسک قرار داشت که در ماه فوریه با توجه به شرایط جنگی و خسارت وارده به خط راه آهن متوقف شد.
در سه ماه اول سال ٢٠١۵ اکراین ۵،٢ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که ٢،٣ میلیون تن نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته کمتر است.
میزان تولیدات فولاد ۴،۵ میلیون تن بود که ٣٣ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است و تولید لوله هم در ماه مارس ٢٢١ هزار تن افت داشت.
در دو ماه اول سال ٢٠١۵ مصرف فولاد اکراین ثابت باقی ماند. طی ماه های ژانویه تا فوریه اکراین ٧٣٠ هزار تن تولید فولاد داشته که تنها ١٠ هزار تن به میزان ١ درصد کمتر از سال گذشته بوده است. صادرات فولاد این کشور در مقایسه با تولیدات رول و مقاطع تقریباً ٣٧ درصد به میزان ١،۴ میلیون تن نسبت به ماه های ژانویه تا فوریه سال گذشته کاهش داشته و به ٢،۴٢ میلیون تن رسیده است. صادرات مقاطع و ورق به ترتیب ۴٠ و ۴٧ درصد کاهش یافته است.
طی این دو ماه، واردات فولاد اکراین نسبت به سال گذشته نصف شد و به ٩٠ هزار تن رسید. ۴١ هزار تن از این میزان واردات را ورق تشکیل می دهد که تولید آن در اکراین بسیار کم است.

دیدگاه شما

خبرنامه