بازار ترکیه در انتظار کاهش قیمت بیلت وارداتی

تاریخ ارسال : 25 مه 2015 ساعت : 12:34 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

با توجه به موجودی بالای بیلت، فولادسازان ترکیه علاقه ای به واردات نداشتند. در نتیجه پیشنهادات سی آی اس تا به حال تغییری نکرده است اما احتمال دارد کاهش قیمت در بازار دیده شود.
این هفته قیمت های پیشنهادی برای بیلت سی آی اس با حمل ماه جولای ٣٩٠ تا ٣٩۵ دلار هر تن سی اف آر برآورد شده است که از اواسط ماه می ثابت مانده است. درخواست خرید ترک ها کم بوده است. فولاد سازان حاضر به معامله با حمل سریع در این قیمت هستند درحالیکه قیمت درخواستی برای ماه جولای ١٠ دلار هر تن کمتر است. خریداران معتقدند که به دلیل میزان تقاضای پایین بیلت در این منطقه و افت قیمت پیش بینی شده در بخش قراضه در هفته های آینده، به زودی به قیمت دلخواه خود می رسند. علیرغم میزان خرید پایین از سی آی اس، کارخانه های ترکیه واردات بیلت از چین را هم کم کرده اند. قیمت ٣٧٠ تا ٣٧۵ دلار هر تن سی اف آر با تحویل در اواسط ماه آگوست مورد قبول بازار قرار نگرفت. یکی از کارخانه های ترکیه ۵ هزار تن بیلت را در ماه جولای از صربستان به میزان ۴٠٠ دلار هر تن سی اف آر خریداری کرد.
در ترکیه قیمت های داخلی بین ۴١۵ تا ۴٢۵ دلار هر تن با ١٨ درصد مالیات بر ارزش افزوده می باشد. برخی از فولادسازان بیلت ماه جولای خود را در حال حاضر به قیمت پیشنهادی بالای ۴٣٠ دلار هر تن فروخته اند. طبق گفته فعالان بازار تقاضا برای بیلت داخلی در حد تعادل باقی مانده است.
پیشنهادات برای بیلت صادراتی سی آی اس ۴٠۵ تا ۴١٠ دلار هر تن فوب شنیده شد. به هر حال شانس کمی برای معامله بر سر محصولات سی آی اس با متوسط قیمت ٣٧۵ دلار هر تن فوب بود.

دیدگاه شما

خبرنامه