حاشیه سود پایین در صنعت فولاد حوزه یورو

تاریخ ارسال : 08 ژوئن 2015 ساعت : 12:14 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

در حال حاضر حاشیه سود فولادسازان اروپایی ۴درصد و تحت فشار بوده که در سطح جهان نیز پایین ترین حاشیه سود می باشد. این در حالی است که سال های ٢٠٠٧ تا ٢٠٠٨ حاشیه سود در صنعت فولاد حوزه یورو ٧ تا ٨ درصد بوده و انتظار می رود همچنان رو به پایین باشد.

در امریکای لاتین حاشیه سود فولادسازان ١٧ درصد خواهد بود البته حاشیه سود مطلوب ٢٣ درصد می باشد.

علت پایین بودن حاشیه سود حوزه یورو این است که هنوز در حال بهبود پس از بحران اقتصادی سال ٢٠٠٨ می باشد. از طرفی ظرفیت تولید غیر فعال زیاد دارد و موانع تجاری از بازار فولاد حمایت نمی کنند، کمبود مواد اولیه نیز مشهود است، انرژی و نیروی کار داخلی آن ارزان نیست و قوانین زیست محطیی در حوزه یورو نسبت به سایر رقبا برای فولادسازان پر هزینه تر است.

تقاضای فولاد حوزه یورو باید تا ٢ درصد در سال جاری بهبود یابد و احتمال می رود تولید فولاد خام از ١۶٩ میلیون تن فعلی تا سال ٢٠٢٠ به ١٨۵ میلیون تن در سال افزایش یابد. از طرفی تعطیلی خطوط تولید بیشتر نیز دور از انتظار نیست. در نتیجه مازاد عرضه تا حدودی کاهش می یابد.

آنچه در صنعت فولاد حوزه یورو تاکنون وجود نداشته نرخ پایین تر ارز، قیمت پایین نفت و روند سیاست پولی انبساطی است که فولادسازان حوزه یورو باید به نفع خودشان از آن بهره ببرند.

دیدگاه شما

خبرنامه