رازهایی که همسایه میلیاردرتان از شما پنهان می‌کند

تاریخ ارسال : 26 مه 2015 ساعت : 10:41 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

بنابر آمارهای رسمی درحال حاضر 12 میلیون نفر میلیونر (صاحب دست‌کم یک‌میلیون دلار ثروت) در جهان زندگی می‌کنند؛ پس احتمال اینکه در همسایگی شما هم یکی از این میلیونرهای دلاری (یا میلیاردرهای تومانی) زندگی کند، زیاد است؛ حتی اگر به ظاهر او نخورد که تا این اندازه ثروتمند باشد.
به گزارش اقتصادنیوز، بنابه گزارش سالانه ثروت جهان که از سوی موسسه مشاوره‌ای چندملیتی Capgemini فرانسه و بانک سلطنتی کانادا اعلام می شود، آخرین آمارها نشان می‌دهد در جهان 12 میلیون نفر میلیونر (افرادی که بیش از یک میلیون دلار سرمایه دارند) وجود دارد که این رقم نشان دهنده رشد 9.2 درصدی تعداد میلیونرهای جهان است.Capgemini

به‌گزارش مجله پول، گرچه داشتن یک میلیون دلار مانند گذشته خیلی هم عجیب و جذاب نیست، اما این رقم همچنان رقمی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت. این آمار نشان می‌دهد که ممکن است در همسایگی شما چند میلیونر دلاری (یا میلیاردر تومانی) باشند که حتی ظاهرشان هم به ثروتمندان نخورد. در این گزارش به برخی رازهای مگوی این ثروتمندان اشاره می‌کنیم که شاید هرگز به شما نگویند.

-میلیاردرها معمولا کمتر از درآمدشان پول خرج می‌کنند؛ درواقع شعار آنها این است که هرچه ثروتمند بودن خود را بیشتر مخفی نگه‌دارید، آسایش بیشتری خواهید داشت، تا اینکه خود را به نداری بزنید.

-میلیاردرها ارزش صبر کردن را خوب می‌دانند. احتمال اینکه یک شبه میلیاردر شوید کم است و بسیاری از آنها ثروت خود را کم‌کم و طی دهها سال افزایش داده‌اند.

-وقتی به خانه معقول سه‌خوابه یک میلیاردر می‌روید، ممکن است به‌جای پذیرایی با یک قهوه گرانقیمت، از شما با یک چای یا قهوه معمولی پذیرایی کند یا اگر بخواهید شما را برساند، شاید شما را به‌جای خودروی گرانقیمتش با یک خودروی قدیمی برساند.

-میلیاردرها خیلی زود فهمیده‌اند که پول خوشبختی نمی‌آورد. اگر به‌دنبال خوشبختی می‌گردید، بهتر است روی دستیابی به آزادی مالی تمرکز کنید.

-میلیاردرها، هرگز فراموش نمی‌کنند که آزادی مالی یک حالت روحی است که از نداشتن بدهی منشا می‌گیرد. خوشبختانه، آزادی مالی فارغ از اینکه چقدر درآمد دارید، هم محقق می‌شود.

-میلیاردرها خوب می‌دانند که داشتن شغل دوم نه تنها حجم حساب بانکی‌شان را افزایش می‌دهد، بلکه آنها را مشغول نگه می‌دارد. مشغول بودن این حسن را دارد که خرج کردن پول را برایشان سخت می‌کند.

-آنها خوب می‌دانند که پول مانند یک طفل نوپاست؛ یعنی به‌تنهایی توانایی اداره کردن و مدیریت خود را ندارد. پس نباید توقع داشت این پول خودبه‌خود و بدون مدیریت مالی رشد کند.

-میلیاردرها اعتقاد عجیبی به پس‌انداز مستمر دارند؛ آنها عقیده دارند این‌کار برای مدیریت مالی شخصی بسیار ضروری است و به شما کمک می‌کند تا ضمن پس‌انداز، به خود نظم مالی را نیز القا کنید.

-حتی اگر انجام کاری که از آن لذت نمی‌برید، در بلند مدت باعث شود تا شما پولدار شوید، اما میلیاردرها به این‌کار اعتقاد ندارند؛ زیرا بر این باورند که زندگی خیلی کوتاه‌ است پس نباید برای کاری که لذت ندارد این‌همه وقت گذاشت تا شاید پولدار شد.

-میلیاردرها معتقدند اشتباه در برنامه‌ریزی، درست به مثابه برنامه‌ریزی برای شکست است. آنها خوب می‌دانند که تنها تعداد کمی از میلیاردرها بدون برنامه‌ریزی دقیق و تنها به لطف شانس و اقبال به این ثروت رسیده‌اند. پس اینکه به‌خود بگویید که می‌خواهید آزادی مالی داشته‌باشید، کفایت نمی‌کند.

-وقتی زمان تعیین اهداف پس‌انداز می‌شود، آنها از افکار بزرگ ابایی ندارند؛ زیرا موفقیت نیازمند داشتن چشم‌اندازی بزرگ‌تر از آن است که درحال حاضر توانایی دسترسی به آن را دارید.

-میلیاردرها باگذر زمان متوجه شده‌اند که سخت کار کردن می‌تواند اشتباهات مالی بی‌شمار را جبران کند؛ همان‌طور که همه ما اشتباهات مالی می‌کنیم.

-آنها بر این باورند که اتفاقات در پیش هستند؛ پس چرا نباید خودشان را در برابر این اتفاقات بیمه‌ کنند؟ این نکته را باید همیشه به خاطر داشت که خطر ورشکستگی همیشه نزدیک است. این خطر با برخی عوامل تشدید می‌شود: مرگ اقوام و نزدیکان، طلاق یا ناتوانی جسمانی که شما را از کار کردن باز می‌دارد.

-میلیاردرها خوب می‌دانند که نمی‌توانند با جیب خالی هزینه کنند. از سوی دیگر، درصورت افزایش درآمد، می‌توان میزان پس‌انداز را هم افزایش داد. هیچ الزامی وجود ندارد که هرچقدر که درآمدتان افزایش می‌یابد، هزینه هایتان را هم افزایش دهید.

-میلیاردرها وقتی شغلی دارند که عاشقش هستند، خود را ملزم نمی‌کنند که بیش از این کار کنند. زیرا هر چیزی را که لازم داشته اند، خریده‌اند و برای آینده هم پول کافی دارند.

-برای آنها هیچ اهمیتی ندارد که ماشین لوکس سوار شوند یا خانه‌ای مجلل داشته باشند که برای یک خانواده چهارنفره هم خیلی بزرگ است.

دیدگاه شما

خبرنامه