مرگ جوان ۲۲ ساله پس‌ از اجرای “رولت‌روسی”

تاریخ ارسال : 24 مه 2015 ساعت : 9:49 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

«جوان ٢٢ ساله اسلحه را برداشت. تنها یک گلوله در آن گذاشت. با کف دست، خشاب اسلحه را چرخاند و آن را روی شقیقه‌اش گذاشت. …

می‌خواست نشان دهد که از چهار دوست دیگر خود شجاع‌تر است. دوستانش به او نگاه می‌کردند. شاید منصرف شده بودند اما چیزی نمی‌گفتند. پسر جوان ماشه را چکاند. ناگهان صدای تیر، سکوت را در هم شکست. تنها گلوله خشاب، شقیقه پسر جوان را شکافت و از سمت دیگر خارج شد. دوستانش پس از رهایی از بهت و حیرت اولیه، او را به بیمارستان بردند اما فایده‌ای نداشت؛ «رولت روسی» به مرگ جوان ٢٢ ساله ختم شده بود.»

این چند خط، سناریوی یک فیلم سینمایی نیست که بعد از پایان یافتنش، مرگی در کار نباشد. یک ماجرای واقعی است که ٢۶ اردیبهشت امسال در یک گاوداری در حاشیه تهران اتفاق افتاده و یکی از پرستاران بیمارستان فیروزگر که جنازه پسر جوان به آنجا منتقل شد، آن را تعریف کرده است.

او درباره این حادثه می‌گوید: «هفته گذشته چهار جوان، پسری ٢۴– ٢٣ ساله را که خون از سرش می‌ریخت به بخش اورژانس بیمارستان آوردند، اوضاعش آنقدر وخیم بود که بلافاصله او را به اتاق عمل بردند. دوستانش می‌گفتند که سر یک شوخی، اسلحه‌ای تهیه کرده‌اند تا «رولت روسی» را روی خود اجرا کنند و او نخستین فردی بوده که اسلحه را برداشته است.»

پرستار بیمارستان فیروزگر می‌گوید که این داستان دهان به دهان بین همکارانش می‌چرخد و همه آن را برای یکدیگر تعریف می‌کنند. او ادامه می‌دهد: «گلوله سر پسرجوان را سوراخ کرده و خارج شده بود. چند ساعت در اتاق جراحی بود اما وقتی به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد به دلیل وخامت اوضاع جسمانی جان خود را از دست داد.»

کارکنان بیمارستان از زبان چهار پسری که جوان ٢٢ ساله را به بیمارستان فیروزگر آورده بودند شنیده‌اند که این حادثه در یکی از گاوداری‌های شهریار اتفاق افتاده است. پرستار بیمارستان می‌گوید: «وقتی پرستارها از همراهان مضروب چگونگی وقوع حادثه را پرسیدند آنها گفته‌اند که یک اسلحه خریده‌اند و به یکی از گاوداری‌های شهریار رفته‌اند تا آنجا «رولت روسی» را اجرا کنند. آنجا یک تیر در اسلحه گذاشتند. همان جوان ٢٢ ساله به عنوان نفر اول تفنگ را برداشت اما وقتی ماشه را چکاند تیر از اسلحه شلیک شد و سرش را سوراخ کرد و او را به زمین انداخت.»

در حالی که پرستاران بیمارستان فیروزگر روایت این حادثه را این‌گونه تصویر کرده‌اند، مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور درباره آن می‌گوید: «در گزارشی که در اختیار ما است، جزییات و علت وقوع این حادثه مشخص نیست اما ما می‌دانیم که ٢۶ اردیبهشت‌ماه امسال پسری ٢٢ ساله بر اثر اصابت گلوله به سر دچار خونریزی شده و پس از انتقال به بیمارستان فیروزگر، به دلیل شدت جراحات وارده، جان خود را از دست داده است.»

«رولت روسی» نوعی شرط‌بندی سر زندگی یا مرگ با اسلحه است که در فیلم‌هایی نام‌آشنا چون «شکارچی گوزن ها» و «سیزده»، پلان‌های میخکوب‌کننده‌ای را ثبت کرده است. اما این پلان‌ها هیچ مرگی را رقم نزده‌اند و بعد از نخستین کات کارگردان، بازیگرها در سلامت کامل دوباره نفس‌کشیده، خندیده‌اند و برای نشان دادن «بازی بودن این دوئل» به هم چشمک زده‌اند. اما این اتفاق برای جوان ٢٢ ساله‌ای که در گاوداری شهریار «رولت روسی» را به اجرا درآورد، به گونه‌ای دیگر رقم خورد و به مرگش انجامید.

در بیشتر فیلم‌هایی که از چنین پلان‌هایی استفاده کرده‌اند، آهنگی دلهره‌آور روی تصویر پخش شده است اما معمولا نخستین گلوله سهم نخستین نفر نشده است. اتفاقی که در این حادثه هم وارونه آن روی داده و گلوله، سهم نخستین نفر، بدشانس‌ترین شرکت‌کننده در دوئل، شده است.

برای بررسی علت وقوع این حادثه تماس‌های متعددی با مقامات انتظامی تهران برقرار کرد اما موفق به گفت‌وگو با آنها نشد.
منبع: روزنامه اعتماد

دیدگاه شما

خبرنامه