کاهش قیمت سنگ آهن در چین

تاریخ ارسال : 17 ژوئن 2015 ساعت : 4:53 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

جو منفی بازارهای فولاد، قیمت سنگ آهن وارداتی به چین را کاهش داد. شاخص قیمت سنگ آهن خلوص ۶٢ درصد موسسه پلاتس یک دلار هر تن خشک افت داشته به ۶۴ دلار هر تن خشک سی اف آر رسید. آغاز فصل باران های موسمی در جنوب چین و گرمای هوا بر فروش فولاد تاثیر منفی گذاشته از این رو تقاضای سنگ آهن نیز تحت تاثیر قرار گرفته است.
شاید رکود بازار موجب شود فولادسازان چینی به فکر تعمیرات و کاهش تولید بیفتند. فولادسازان به آینده بازار بدبینند از این رو در خرید سنگ آهن محتاط تر شده اند. بسیاری اخذ سیاست انتظار را ترجیح می دهند.
اخیرا سنگ آهن خلوص ۶٢ درصد استرالیا ۶۶ دلار و ٢٠ سنت هر تن خشک سی اف آر چین ثبت شده و خلوص ۵٨ درصد ۵٩ دلار هر تن خشک سی اف آر می باشد.
همچنین قیمت بیلت در بازار داخلی چین که معیاری برای بررسی جو بازار فولاد است اخیرا ٧ دلار افت داشته ٣١٠ دلار و ۶٠ سنت هر تن درب انبار ثبت شده است. انتظار می رود قیمت بیلت در چین باز هم کاهش یابد و جو بازار سنگ آهن را راکد تر کند.
آخرین قیمت میلگرد در بورس شانگهای نیز برای قرارداد اکتبر ٣٧٢ دلار و ٩٠ سنت هر تن ثبت شد که ٣ دلار هر تن نسبت به جمعه اخیر افت داشته است.

دیدگاه شما

خبرنامه