آیا کسب و کارتان نیازمند حضور در اینستاگرام است؟

تاریخ ارسال : 10 آگوست 2015 ساعت : 5:53 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

هر کسب و کاری نسبت به کسب و کار دیگر متفاوت است و بر همین اساس تردیدی نیست که برخی صنایع با حضور در اینستاگرام نسبت به دیگران از منافع بیشتری برخوردار می شوند.
اینستاگرام شبکه ای اجتماعی است که تا همین اواخر (به طور دقیق تا سال 2012) شرکت نوپایی محسوب می شد که به کاربران امکان گرفتن عکس، اعمال فیلترهای مورد نظر روی آن و به اشتراک گذاری عکس ها با دیگران را می داد.

شاید بسیاری از شبکه های اجتماعی دیگر امکانی مشابه را ارائه کنند، اما آنچه اینستاگرام را همچنان جدا از دیگران نگه داشته است رویکرد نوآوری آن در زمینه عکس ها و پایگاه کاربر شگفت انگیز این شبکه اجتماعی عکس محور است.

اینستاگرام فرصت مناسبی را برای کسب کارها فراهم کرده است تا هرچه بیشتر دامنه نفوذ نام و برند خود را افزایش دهند. هر کسب و کاری نسبت به کسب و کار دیگر متفاوت است و بر همین اساس تردیدی نیست که برخی صنایع با حضور در اینستاگرام نسبت به دیگران از منافع بیشتری برخوردار می شوند. به عنوان مثال، یک برند فعال در زمینه پوشاک به واقع نیازمند حضور در شبکه های اجتماعی است تا ارتباط نزدیک‌تری با مشتریان خود برقرار کند.

آیا برای کسب و کار خود باید از اینستاگرام استفاده کنید؟ ایجاد یک کمپین اینستاگرام قوی می تواند برای برند شما سودمند باشد. برخی از محبوب‌ترین صنایع که در اینستاگرام فعال هستند، شامل موارد زیر می شوند:

– سفر و گردشگری

– خرده فروشی

– رستوران‌داری، هتل‌داری

– سلامت و آمادگی جسمانی

– ورزش

– زیبایی

این قبیل صنایع با ارائه تصاویر محصولات و خدمات خود به کاربران اطلاعات آنها را درباره جریان های حاکم بر بازار و همچنین رویدادهای پیش رو به روز نگه می دارند. به عنوان مثال، اگر قرار است در یک هتل کنسرتی برگزار شود، تصاویر محل برگزاری این رویداد می توانند در صفحه اینستاگرام هتل پست شده و اطلاعات تکمیلی درباره آن ارائه شود.

اگر یک خرده فروشی پوشاک پیراهن های جدیدی را به مجموعه خود اضافه کرده است به سرعت می تواند تصاویر آنها را در صفحه اینستاگرام خود قرار داده و مشتریان را از در دسترس بودن محصولات جدید آگاه کند.

ایجاد پایگاه مخاطب

امروزه، تنها ارسال تصاویر در اینستاگرام موجب افزایش تعداد فالوئرها نمی شود. همانند شبکه های اجتماعی دیگر باید تعامل کاربران را با صفحه خود افزایش دهید. کاربران را باید به طرح پرسش و گفتگو ترغیب کنید. درباره عکس هایی که دیگران درباره کسب و کار شما ارسال کرده اند، اظهارنظر کنید، به پرسش های مطرح شده پاسخ دهید، و داستان ها و تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. این جریان به شکل گیری اعتبار یک برند و ترغیب مردم به صحبت درباره شرکت شما کمک می کند.

استفاده از هشتگ

استفاده از هشتگ می تواند روشی فوق العاده برای یافتن چیزهایی باشد که مردم درباره موضوعی مشخص ارسال می کنند و یا به عنوان عنصر راهنما برای هدایت کاربران به سوی عکس های شما مورد استفاده قرار بگیرد.

ایجاد یک هشتگ منحصر به فرد و ویژه برای کسب و کار شما به کاربران اجازه می دهد تمامی تصاویری که بر اساس آن ارسال شده اند را مشاهده کنند. افرادی که هشتگ را جستجو می کنند پست ها را مشاهده کرده و در صورتی که نظرشان جلب شود روی آن کلیک کرده و لایک می کنند. در نتیجه، یک هشتگ برندسازی شده شکل می گیرد که با یک شرکت خاص مرتبط است. رقبا تمایلی به استفاده از هشتگی مشابه نخواهند داشت، اما نمونه ای مخصوص خود را ایجاد خواهند کرد.

نیاز به تصاویری با کیفیت بالا

تصاویری با کیفیت بالا یک عنصر ضروری در تمامی کمپین های شبکه های اجتماعی محسوب می شود و این عنصر در اینستاگرام از اهمیت بیشتری نیز برخوردار است. هر چیزی در اینستاگرام حول محور تصاویر شکل می گیرد و از این رو، صرف زمان بیشتر و گرفتن عکس هایی با کیفیت بالا می تواند چهره ای حرفه ای‌تر به برند شما ببخشد. در حقیقت، مردم در پی مشاهده چیزی هستند که تا پیش از این هرگز ندیده اند و یا کمتر با آن برخورد داشته اند.

تصاویری با کیفیت بالا از محصولات و خدمات جدید، مکان های جالب توجه ای که بوده اید، روش های جالب توجه ای که یک محصول مورد استفاده قرار می گیرد و … را در صفحه اینستاگرام کسب و کار خود قرار دهید. هدف نهایی جلب نظر کاربران و لایک کردن پست ها و به اشتراک گذاشتن آنها توسط کاربران است. اگر آنها چیزی را که می بینند دوست داشته باشند، احتمالا به سرعت از وب سایت شما نیز بازدید می کنند تا اطلاعات بیشتری کسب کنند.

دیدگاه شما

خبرنامه