احتمال واردات شیر از آلمان

تاریخ ارسال : 03 آگوست 2015 ساعت : 5:50 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

وزیر کشاورزی آلمان گفت که این کشور صادرات شیر و فرآورده‌های آن به ایران را در دستور کار دارد. «کریستین اشمیت» وزیر کشاورزی آلمان قصد دارد با هدف جلوگیری از کاهش بهای شیر در این کشور، صادرات این ماده و فرآورده‌های آن به خاورمیانه را در دستور کار قرار دهد.

وی در این مورد به روزنامه آلمانی «ولت» گفت:‌«در صورت امکان خاورمیانه یکی از بازارهای جدید صادرات خواهد بود.»این وزیر آلمانی گفت که از آنجایی که در حال حاضر عرضه شیر بیشتر از تقاضاست، بهای هر لیتر شیر در آلمان به کمتر از ۳۰ سنت رسیده است. اشمیت همچنین گفت: «من وضعیت ایران را به دقت زیرنظر خواهم گرفت. چین هم یکی دیگر از کشورهای مهم در زمینه (صادرات) است.»

این خبر در حالی منتشر می‌شود که به دنبال توافق هسته‌ای میان ایران و ۱+۵، نخستین کشوری که وزیر اقتصاد خود را به همراهی هیئتی ۳۰ نفره از فعالان اقتصادی برای حضور در بازار ۸۰ میلیونی ایران روانه تهران کرد، آلمان بود.

آلمان همواره یکی از بزرگ‌ترین شرکای تجاری ایران محسوب می‌شود اما تشدید تحریم‌های ایران دست این کشور را از بازار ایران تا حدی کوتاه کرد.

«زیگمار گابریل» وزیر اقتصاد آلمان که برای نخستین بار در ۱۳ سال گذشته به تهران سفر کرد هم از نشست اوایل سال آینده کمیسیون اقتصادی ایران و آلمان در سطح وزیران در تهران خبر داد.

صادرات آلمان به ایران در سال ۲۰۱۰ رقم بی سابقه ۴.۷ میلیارد یورو را ثبت کرد اما در سال ۲۰۱۳ این رقم به کمتر از نصف کاهش یافت.

منبع : فارس

دیدگاه شما

خبرنامه