قتل زن ۳۹ ساله مقابل چشم کودکانش

تاریخ ارسال : 26 جولای 2015 ساعت : 10:57 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت مردی را که برای تامین هزینه مواد مخدر، یک زن ۳۹ ساله را مقابل چشمان فرزندانش به قتل رسانده بود، دستگیر کردند.
در ساعت 6 بعد از ظهر روز بیست و یکم تیر ماه امسال، از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 وقوع یک فقره درگیری منجر به جرح به کلانتری 150 تهرانسر اعلام شد.

با حضور مأمورین کلانتری در محل درگیری واقع در فاز یک – خیابان پارک، خانم 39 ساله‌ای که از ناحیه گلو و پهلوی سمت چپ مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفته بود به بیمارستان منتقل شد اما با وجود انجام اقدامات درمانی و به علت اصابت ضربات متعدد چاقو به ناحیه گردن و همچنین پهلوی سمت چپ، فوت کرد.

پس از تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با حضور در محل جنایت به تحقیق از شاهدان صحنه جنایت، از جمله دو فرزند (دختر 10 ساله و پسربچه 6 ساله) و همسایه طبقه بالایی مقتوله پرداختند.

پسر مقتوله در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در حال بازی کردن در کوچه بودم که عمو سیاوش به سمت خانه ما رفت و وارد ساختمان شد؛ دختر مقتوله نیز که در زمان درگیری داخل خانه حضور داشت و شاهد صحنه چاقو خوردن مادرش بود نیز به کارآگاهان گفت: به همراه مادرم در خانه بودیم که عمو سیاوش قصد وارد شدن به خانه را داشت اما مادرم مانع از ورود وی به داخل خانه شد؛ ناگهان عمو سیاوش با چاقو، چند ضربه به مادرم زد و سپس از خانه خارج شد.

همسایه مقتول نیز در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در داخلِ خانه بودم که با شنیدن صدای داد و فریاد و جیغ زدن‌های مقتوله به طبقه پائین آمدم که ناگهان جوانی حدوداً 30 ساله، در داخل راه پله‌ها و با هل دادن من به سمت دیوار به سرعت از ساختمان خارج شد؛ به سمت مقتوله رفتم که دیدم او از ناحیه گلو به شدت دچار خونریزی شده و یک تیغه چاقو نیز در داخل بدنش (پهلوی سمت چپ مقتول) گیر کرده است؛ بلافاصله با اورژانس و 110 تماس گرفته و آنها نیز پس از حضور، مقتوله را به بیمارستان منتقل کردند.

با توجه به اظهارات فرزندان مقتوله مبنی به معرفی قاتل مادرشان به نام عمو سیاوش، کارآگاهان به تحقیق از بستگان و دوستان خانواده مقتوله پرداخته و اطلاع پیدا کردند که سیاوش از بستگان همسر مقتوله می‌باشد که از حدود سه سال پیش با خواهرِ همسر مقتول ازدواج کرده است.

پس از شناسایی هویت قاتل به نام «سیاوش . ع» (متولد 1363)، کارآگاهان به محل زندگی سیاوش در شهر اندیشه مراجعه و در تحقیقات از محل اطلاع پیدا کردند که سیاوش پس از ارتکاب جنایت، از این محل متواری شده و در حال حاضر نیز بلامکان است؛ در ادامه اقدامات پلیسی و با تحت نظر قرار دادن محل‌های تردد احتمالی سیاوش، سرانجام وی در روز سی و یکم تیر ماه در شهر کرج – بلوار حدادی شناسایی و قبل از هرگونه اقدام برای فرار، دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل شد.

سیاوش که به مصرف موادمخدر از نوع شیشه اعتیاد دارد، پس از انتقال به اداره دهم صراحتاً به ارتکاب جنایت اعتراف و عنوان داشت: من در کار نصب تجهیزات ماهواره مشغول به کار بودم اما از حدود چهار ماه پیش بیکار شدم؛ به همین علت تصمیم گرفتم تا با انجام سرقت، هزینه‌های خود را تأمین کنم؛ با اطلاع دقیقی که از وضعیت زندگی مقتوله و همسرش داشتم، تصمیم گرفتم تا به هر شکل ممکن، طلا و جواهرات آنها را سرقت کنم.

متهم در ادامه اعترافاتش به کارآگاهان گفت: در روز حادثه به محل زندگی مقتوله و خانواده‌اش مراجعه کردم؛ پسر مقتوله در کوچه در حال بازی کردن با دوستانش بود و به همین علت درب ورودی ساختمان باز بود. خودم را به واحد آپارتمانی محل زندگی مقتول رسانده و زنگ خانه‌اش را زدم؛ پس از باز شدن در خانه توسط مقتوله، قصد ورود به خانه را داشتم که مقتوله مانع شد اما من با قرار دادن پا در میانه در، مانع از بسته شدن آن توسط مقتوله شدم؛ در همین زمان مقتوله شروع به داد و فریاد زدن کرد و من هم در حالیکه بسیار ترسیده بودم، با چاقوی همراهم چند ضربه به سمت گردن و پهلویش پرتاب کردم که در اثر ضربه‌ای که به پهلوی مقتوله زدم، دسته چاقو شکست. در همین زمان، یک پسر جوان از طبقه بالا به پایین آمد که من او را به شدت هل داده و به سرعت از خانه خارج شدم.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس محترم پرونده صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

دیدگاه شما

خبرنامه