کلاهبرداری ۲۰ میلیارد تومانی زن شیاد

تاریخ ارسال : 10 آگوست 2015 ساعت : 6:06 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

زنی که با فریب طلافروشان از آنها ٢٠ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود، بعد از دستگیری به جرم خود اعتراف کرد.چندی‌قبل مردی طلافروش به پلیس آگاهی استان اصفهان مراجعه و علیه زنی به نام شیدا شکایت کرد.

او گفت: «آشنایی من و شیدا کاملا اتفاقی بود. او زنی خوش‌تیپ و خوش‌صحبت بود که به‌راحتی اعتماد هر فردی را جلب می‌کرد. شیدا در گفت‌وگو با من توضیح داد شرکتی را راه‌اندازی کرده که در زمینه تبلیغات شهری فعالیت دارد. او ادعا کرد آشنایان زیادی در ادارات دولتی دارد و می‌تواند از این راه سود کلانی به دست آورد. وقتی شیدا پیشنهاد داد در شرکتش سرمایه‌گذاری کنم، با امید رسیدن به پول هنگفت این پیشنهاد را قبول کردم اما بعد از گذشت مدتی از سود خبری نشد و بالاخره شیدا فرار کرد. آن زمان بود که فهمیدم این زن یک شیاد است که به غیر از من چند نفر دیگر از همکارانم را نیز با همین وعده‌ها فریب داده و از آنها کلاهبرداری کرده است».

کارآگاهان بعد از اینکه مشخصات زن کلاهبردار را گرفتند، برای دستگیری او به تکاپو افتادند. آنها بعد از تحقیقات گسترده محل اختفای این زن ٣۶ ساله را که متأهل است پیدا و وی را دستگیر کردند. در بررسی‌های مقدماتی معلوم شد این زن هیچ سابقه کیفری ندارد و برای نخستین‌بار دست به ارتکاب جرم زده است. متهم که ابتدا قصد داشت وانمود کند بی‌گناه است، با توجه به وجود چند شاکی نتوانست نقشه‌اش را پیش ببرد و در نهایت به ارتکاب این جرم اعتراف کرد.

شیدا در بازجویی‌ها به کارآگاهان گفت: «از چندی‌قبل نقشه کلاهبرداری از طلافروشان به فکرم رسید و تصمیم گرفتم با ادعای داشتن شرکت تبلیغاتی آنها را فریب بدهم. من بعد از اینکه باب آشنایی را با طعمه‌هایم باز می‌کردم با چرب‌زبانی اعتمادشان را به دست می‌آوردم و مدعی می‌شدم در ادارات دولتی آشنایانی دارم و می‌توانم حجم زیادی از پروژه‌های تبلیغاتی را برای شرکتم جذب کنم. به این ترتیب طلافروشان را برای سرمایه‌گذاری و دریافت سود کلان وسوسه می‌کردم. من به آنها می‌گفتم رقم سود بسیار بیشتر از حد متعارف است و از طرفی این کار هیچ زحمتی برای آنها ندارد».

متهم در ادامه اعترافاتش گفت: «در مجموع توانستم شش طلافروش را فریب دهم. از هریک از آنان مبالغ مختلفی گرفتم اما در نهایت ٢٠ میلیارد تومان به دست آوردم و بعد از آن تصمیم گرفتم فرار کنم تا دستگیر نشوم. گمان می‌کردم ردی از خودم به جا نگذاشته‌ام و نمی‌دانم چطور شناسایی شدم». بنا به این گزارش زن متهم به کلاهبرداری درحال‌حاضر در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات از او ادامه دارد.
منبع: روزنامه شرق

دیدگاه شما

خبرنامه