احتمال ورود آلودگی با ورود فولاد‌های چینی در بازار

تاریخ ارسال : 26 آگوست 2015 ساعت : 11:41 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان به تازگی از جولان ورق‌های فولادی نامرغوب چینی در بازار خبر داده که باعث می‌شود شیر یا هر فرآورده لبنی حین جابه‌جایی در کارخانه و استفاده از این ظروف فولادی آلوده شود.
محمد آزاد در گفت‌وگو با اقتصادنیوز با هشدار نسبت به این محصولات نامرغوب وارداتی، درباره وضعیت انبار محصولات فولادی در بازار آهن‌آلات گفت: در حال حاضر انواع مختلفی از آهن و فولاد در بازار موجود است و هیچ محصولی نیست که کمبود داشته باشیم.

او با اشاره به تاثیر رکود ساخت‌وساز در بازار آهن و نبود رونق گفت: برخی واردکنندگان که محصولات فولادی را از سایر کشورها با قیمت کمتری خریداری می‌کنند، دنبال کالاهای ارزان‌ هستند و در وهله اول سراغ چین می‌روند و محصولات خریداری شده را وارد بازار داخلی می‌کنند.

این فعال بازار افزود: آهن‌آلاتی که از کشور چین وارد می‌شود مسلما کیفیت خوبی نسبت به آهن بازار داخلی ندارند. آزاد در مورد قیمت محصولات فولادی خارجی نسبت به قیمت محصولات ایرانی نیز گفت: به‌طور کلی قیمت‌های جهانی در حال حاضر با قیمت‌های ایرانی همخوانی دارد و تفاوت چندانی ندارد. او با بیان اینکه چینی‌ها لوله و پروفیل ارزان را به بازار داخلی ایران وارد کرده‌اند، گفت: چین آنقدر تولید دارد که در کشور خود انبار خالی برای پر کردن آنها ندارند. اما برخی از محصولات تقلبی آنها وارد بازار شده که تبعات جدی خواهد داشت.

آزاد افزود: در حال حاضر چینی‌ها یک کارگاهی در بزرگراه فتح تهران راه‌اندازی کرده‌اند که در آن کد ورق استیل را با دستکاری تغییر می‌دهند و به راحتی با دستگاه‌های چاپ و کدزنی قیمت آن را در بازار بالا می‌برند.

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان گفت: این یک نوع تقلب بزرگ است زیرا کالا عوض نشده و خاصیت آن یکی کالا را هم ندارد و حتی ممکن است سلامتی مردم را به خطر بیندازد. ورق استیل الان وارد منبع‌های کارخانه‌های لبنیات شده و احتمال دارد شیری که با آن حمل می‌شود را آلوده کند.

این منبع شیر باید با محصول فولادی مرغوب جابه‌جا شود و ممکن است به واسطه این خطای غیرقابل پیش‌بینی شیری که وارد این منبع می‌شود تا به کارخانه برسد، فاسد شود. آزاد در مورد میزان تقاضا برای خرید محصولات فولادی گفت: خرید محصولات و مبادلات همچنان زیر سایه رکود بازار انجام می‌شود.

دیدگاه شما

خبرنامه