بازار قراضه در تایوان و ترکیه و امریکا

تاریخ ارسال : 07 سپتامبر 2015 ساعت : 4:01 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

کاهش قیمت قراضه امریکا

در بازار داخلی قراضه امریکا درخواست تخفیف 10 دلاری خریداران در مذاکرات قراردادهای سپتامبر با مخالفتهای متعدد همراه بود. دست اندرکاران می گویند مذاکرات خرید سپتامبر به دلیل تعطیلات آخر هفته طولانی تر از حد انتظار شده که ممکن است علت آن به دلیل تعطیلات روز کارگر در امریکا باشد. به همین دلیل کارخانه ها قصد کاستن قیمتها را داشته ضمن اینکه فروشندگان در مورد حجم فروش این ماه خود هنوز تصمیم نهایی نگرفته اند. موسسه پلتس آخرین متوسط قیمت قراضه خرد شده امریکا را 230 تا 245 دلار هر لانگ تن اعلام کرد.
مقاومت عرضه کننده ها برای تخفیف بیشتر و کاهش حجم عرضه خریداران کارخانه ها را دلخور کرده و برخی تهدید به لغو قراردادهای آگوست و عدم خرید کالا در ماه سپتامبر کرده اند. فعلا بازار آرام است و خریدارها می دانند موفق به عقد قرارداد در قیمتهای پایین تر هم خواهند بود چراکه اکثر عرضه کننده ها چاره ای جز فروش ندارند.

 

بازار قراضه ترکیه در سرازیری

قراضه وارداتی سنگین کلاس 1 و2 خلوص 20-80 در ترکیه هفته پایانی آگوست 4 دلار افت داشته به 236 دلار هر تن سی اف آر رسید. شاخص قیمت استیل ایندکس نیز 5 دلار ارزان تر شده 234 دلار هر تن سی اف آر شد. معاملات محدودی در 233 تا 234 دلار هر تن سی اف آر نهایی شد و نشانگر روند نزولی بود.
پس از آن روزهای اخیر در هفته نخست سپتامبر قیمت به 227 تا 233 دلار هر تن سی اف آر رسید و قراضه اروپا در 219 دلار هر تن سی اف آر نهایی شد و بازار را در کل بهم ریخت.
با توجه به این که نوسانات نرخ یوان چین قیمت بیلت را اخیرا نزولی کرده باید منتظر بود تا بازار قراضه نیز از این روند نزولی پیروی کند.

 

بازار قراضه تایوان در رکود

آخرین قیمت قراضه کانتینری سنگین کلاس 1 و2 خلوص 20-80 وارداتی به تایوان 2 دلار رشد داشته 184 دلار هر تن سی اف آر ثبت شد و معاملات اخیرا کمی بهبود قیمت داشته است.
ولی قیمت درخواستی کارخانه ها هنوز پایین است از این رو بازار فعالیت چندانی ندارد. در کل در تایوان تقاضای قراضه ناچیز است و ژاپن و کره نیز قیمت قراضه پیشنهادی خود را پایین آورده اند.

دیدگاه شما

خبرنامه