بازار ورق گالوانیزه ترکیه نزولی

تاریخ ارسال : 07 سپتامبر 2015 ساعت : 4:14 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

طی هفته اخیر، تقاضای پایین و افت قیمت ورق گرم باعث کاهش قیمت ورق گالوانیزه و رنگی تا 20 دلار در تن در بازار داخلی ترکیه شد. نوسان نرخ ارز به دلیل تنش های سیاسی و اقتصادی مشکلات مالی این منطقه را افزایش داده که دلیل دیگر کاهش قیمت این نوع ورق در بازار ترکیه است. کارخانه های ترک ورق گالوانیزه ضخامت 0.5 میلیمتر را در سطح قیمت پایین 580 تا 610 دلار در تن درب کارخانه به بازار داخلی عرضه کرده اند درحالیکه قیمت عرضه این کالا در بازار صادراتی بین 560 تا 590 دلار در تن فوب است. هردو این قیمتها 20 دلار در تن کمتر از هفته گذشته است.
با توجه به رقابت شدید در بازارهای صادراتی ترکیه، قیمت پیشنهادی صادراتی ورق رنگی ضخامت 0.5 میلیمتر نیز با همین مقدار کاهش، 660 تا 690 دلار در تن فوب در این هفته بود. قیمت عرضه این محصول در بازار داخلی 680 تا 710 دلار در تن تحویل درب کارخانه بود.
به نظر می رسد تخفیف قابل توجه تولیدکنندگان ترک توجه خریداران را در این هفته جلب کند هرچند تا قبل از انتخابات ماه نوامبر نمی توان انتظار بهبود فوق العاده ای در این بازار داشت. خریداران در شرایط فعلی اقتصادی محتاطانه عمل می کنند. عرضه های ارزان وارداتی ورق گرم و سرد همراه با تقاضای پایین، قیمت ورق گرم ترکیه را به کمتر از 360 تا 380 دلار در تن رسانده است.

دیدگاه شما

خبرنامه