بهای طلا در بازارهای جهانی

تاریخ ارسال : 15 سپتامبر 2015 ساعت : 10:23 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

امروز سه‌شنبه قیمت طلا در بازارهای جهانی با تغییر چندانی روبرو نشده و به بالاتر از پایین ترین سطح خود در یک ماه گذشته رسیده است.
در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر برگزاری نشست مهم فدرال رزرو آمریکا در دو روز آینده هستند، قیمت طلا در بازارهای جهانی با تغییر چندانی روبرو نشده و همچنان بالاتر از سطح 1100 دلاری تثبیت شده است.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که روشن شدن وضعیت نرخ بهره آمریکا می تواند تاحد زیادی روند نوسانات قیمت طلا و ارزش دلار را مشخص کند.

قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه به 1107 دلار رسیده است که بالاتر از قیمت 1098 دلاری است که طی هفته گذشته به ثبت رسیده بود.بیانیه نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا پنج شنبه منتشر خواهد شد و باید منتظر ماند و دید که آیا فدرال رزرو برای نخستین بار در ده سال گذشته نرخ بهره را افزایش خواهد داد یا نه.

نگرانی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر کاهش 6 درصدی قیمت جهانی طلا از ابتدای سال 2015 میلادی داشته است.افزایش نرخ بهره آمریکا می تواند موجب تقویت ارزش دلار شده و این مساله در نهایت به ضرر قیمت طلا تمام شود. البته نگرانی های مربوط به وضعیت اقتصادی چین و نوسانات شدید شاخص سهام در بازارهای بین المللی موجب شده تا گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا تا حدی کمتر شود.

برپایه گزارش سایت طلا، موسسه سرمایه گذاری پیمکو یکی از بزرگترین موسسه های سرمایه گذاری جهان که از بن برنانکی رئیس سابق فدرال رزرو آمریکا نیز مشاوره می گیرد، اعلام کرده است که احتمال افزایش نرخ بهره در نشست سپتامبر کمتر از 50 درصد است.البته هنوز برخی از تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازار طلا بر این باورند که فدرال رزرو در نشست روز پنج شنبه خود نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

سرمایه گذاران بین المللی همچنین منتظر اعلام نتایج نشست بانک مرکزی ژاپن نیز هستند. انتشار آمارهای اقتصادی مهم در آمریکا، چین و منطقه یورو نیز طی روزهای آینده تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا و ارزش دلار خواهد داشت.افزایش واردات طلای هند طی ماه گذشته نیز مانع از کاهش بیشتر قیمت این فلز زرد شده است.

دیدگاه شما

خبرنامه