راه‌اندازی خط تجاری-مسافری بین عمان و قشم

تاریخ ارسال : 06 سپتامبر 2015 ساعت : 9:26 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از راه‌اندازی خط کشتیرانی مسافری و تجاری بین عمان و ایران خبر داد.
سیدباقر موسوی در دیدار با هیات عمانی، اظهار داشت: هیات عمانی پس از راه اندازی خط دریایی بندر شهید رجایی به عمان و بالعکس برای تردد دریایی از مسیر قشم به عمان نیز آمادگی خود را اعلام کردند.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی و بازبینی امکانات بندر بهمن جزیره قشم از برنامه های هیات عمانی در بازدید جزیره قشم بود، گفت: ورود و پهلودهی شناورهای خط کشتیرانی عمان به قشم و بالعکس برای حمل خودرو و مسافر در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش مهر، مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم با اشاره به زیرساخت‌های ایجاد شده و اعمال استانداردها به منظور فراهم کردن شرایط ایمن پهلوگیری کشتی‌های مسافری بین المللی در بندر بهمن، اضافه کرد: طی نشستی مشترک با حضور معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد و مسئولین بنادر و دریانوردی قشم، شرایط و درخواست‌های طرف عمانی به منظور انجام سفرهای ایمن دریایی بررسی شد.

موسوی با بیان اینکه فعال شدن این خط کشتیرانی نقش مهمی در کاهش قاچاق کالا در این منطقه دارد، افزود: پس از انجام هماهنگی های لازم بین مسئولان بنادر و دریانوردی، سازمان منطقه‌ی آزاد قشم و شرکت عمانی، خط کشتیرانی بین بندر خصب و جزیره‌ی قشم به صورت دو بار در هفته راه‌اندازی خواهد ‌شد.

اردیبهشت امسال با حضور مسئولان بنادر و استانداری هرمزگان و جمعی از مسئولین عمانی آغاز مبادلات کالا با راه‌اندازی خط کشتیرانی کالای کانتینری و فله بر از بندر شهید رجایی به بندر صحار عمان به صورت رسمی آغاز شد.

دیدگاه شما

خبرنامه