طلای جهانی امروز در مسیر کاهش قرار گرفت

تاریخ ارسال : 26 آگوست 2015 ساعت : 11:35 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

قیمت جهانی طلا که روز گذشته با بیشترین کاهش در 5 هفته گذشته روبرو شده بود امروز چهارشنبه نیز به روند نزولی خود ادامه داده است.
اقدام بانک مرکزی چین در کاهش نرخ ذخیره قانونی بانکی با هدف کمک به رشد و رونق اقتصادی این کشور موجب شد تا قیمت جهانی طلا در مبادلات روز سه شنبه با کاهش شدیدی روبرو شود.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه با افزایش 0.4 درصدی روبرو شد و برای لحظاتی به 1144 دلار رسید ولی پس از آن بار دیگر روند نزولی را از سر گرفت و به کمتر از 1138 دلار رسیده است.قیمت طلا در پایان مبادلات روز گذشته بیش از 1.2 درصد کاهش یافته بود. این بیشترین کاهش قیمت طلا از 20 جولای به شمار می رود. این برای دومین بار متوالی در دو ماه اخیر بوده است که بانک مرکزی چین اقدام به کاهش نرخ ذخیره قانونی بانکی کرده است تا به وضعیت اقتصادی سر و سامان بدهد.

قیمت هر اونس پالادیوم نیز با 0.3 درصد کاهش به کمتر از 534 دلار رسیده است. قیمت این فلز گرانبها نیز شب گذشته بیش از 6 درصد کاهش یافته بود تا بیشترین افت خود از آوریل 2013 میلادی را تجربه کند. قیمت پالادیوم در هفته جاری تاکنون بیش از 11 درصد کاهش داشته است.انتشار آمارهای مربوط به افزایش شاخص اعتماد مصرف کننده در آمریکا نیز تاثیر زیادی بر افزایش مجدد ارزش دلار و کاهش قیمت جهانی طلا داشته است. این شاخص طی ماه اوت به بالاترین سطح در 7 ماه اخیر رسیده است.

به نظر می رسد انتشار امارهای مثبت اقتصادی در آمریکا احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست سپتامبر را تقویت کرده است.البته هنوز برخی از کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار بر این باورند که گام مهم بعدی فدرال رزرو آمریکا اجرای سیاست های انبساطی پولی بیشتر است نه افزایش نرخ بهره بانکی.

گزارش سایت طلا حاکیست، به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و منطقه یورو طی روزهای آینده و همچنین وضعیت اقتصادی و بازار سهام چین تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا و روشن شدن وضعیت نرخ بهره و سیاست های پولی این کشور نیز در کوتاه مدت می تواند تاثیر زیادی بر روند قیمت طلا و ارزش دلار داشته باشد.

دیدگاه شما

خبرنامه