طلای جهانی در مسیر صعود

تاریخ ارسال : 27 آگوست 2015 ساعت : 10:05 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

قیمت جهانی طلا که روز گذشته با بیشترین کاهش در 5 هفته اخیر روبرو شده بود امروز پنج شنبه افزایش اندکی یافته است.
قیمت طلا روز چهارشنبه تحت تاثیر افزایش ارزش دلار و رشد شاخص سهام در بازارهای بین المللی با کاهش شدیدی روبرو شد ولی امروز پنج شنبه بار دیگر با افزایش نسبی روبرو شده است که علت اصلی این افزایش گمانه زنی های مربوط به تاخیر فدرال رزرو آمریکا در افزایش نرخ بهره بانکی بوده است.

بر اساس این گزارش کاهش شدید شاخص سهام چین در روزهای گذشته به نگرانی بزرگی برای بازارهای بین المللی تبدیل شده بود ولی بار دیگر شاخص سهام در بازارهای آسیایی و آمریکا افزایش یافته است.

هووی لی تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری فیلیپ فیوچرز در این باره تاکید کرد: قیمت طلا در روزهای گذشته تحت تاثیر نگرانی های مربوط به بازار سهام با افزایش روبرو شده بود و این مساله بار دیگر ارتباط نزدیک بازار سهام و طلا را نشان داده است. کاهش مجدد قیمت طلا تحت تاثیر بهبود شاخص سهام، مساله عجیبی نبوده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به بیش از 1127 دلار رسیده است. قیمت این فلز زرد روز گذشته با افت شدید 1.3 درصدی روبرو شده بود که از 20 جولای تاکنون بی سابقه بوده است.

قیمت طلا در هفته جاری تاکنون حدود 3 درصد کاهش داشته است. ویلیام دادلی رئیس فدرال رزرو نیویورک در سخنانی تاکید کرده است که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست سپتامبر با توجه به نوسانات شدید بازار سهام تا حدی کاهش یافته است.

هووی لی در ادامه افزود: افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در شرایط کنونی تنها موجب افت بیشتر شاخص سهام در بازارهای بین المللی خواهد شد. اگر فدرال رزرو نرخ بهره را در نشست سپتامبر افزایش دهد ، قیمت طلا به زودی به کمتر از 1000 دلار خواهد رسید. اگر فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را به نشست دسامبر موکول کند قیمت طلا همچنان بالاتر از 1100 دلار باقی می ماند.

گزارش سایت طلا حاکیست، قیمت طلا نسبت به رقم 1077 دلاری اواخر جولای 5 درصد افزایش داشته است و هفته گذشته نیز به بیش از 1168 دلار رسید.

بانک ای ان زد استرالیا نیز اعلام کرد: نوسانات شدید بازار سهام نتوانسته است سرمایه گذاران زیادی را به بازار طلا جذب کند.

دیدگاه شما

خبرنامه