هشدار رئیس پلیس فتا به دارندگان عابر بانک

تاریخ ارسال : 30 آگوست 2015 ساعت : 10:38 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

رئیس پلیس فتای استان البرز با هشدار به دارندگان کارت‌های عابر بانک در خصوص جدیدترین شیوه‌های کلاهبرداری گفت: در صورت استفاده از دستگاه‌های کارت‌خوان و غیر فعال بودن کلید اینتر دستگاه را تا زمان عودت کارت عابر بانک ترک نکنند.
به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی فرماندهی نیروی انتظامی استان البرز، یزدان نیکنام افزود: در جدیدترین شگرد کلاهبرداری، افرادی در زمان پایانی وقت اداری و هنگام بسته شدن درب بانک‌ها در کنار عابر بانک‌ها برای کلاهبرداری مستقر می‌شوند.

وی اضافه کرد: افراد کلاهبردار در یک فرصت مناسب به دستگاه خودپرداز مراجعه و با ریختن چسب روی کلیدهای تایید و انصراف منتظر مشتریان بانک می‌شوند.

نیکنام گفت: پس از اینکه کاربر کارت خود را وارد دستگاه خودپرداز کرد و با عدم کارکرد کلید اینتر مواجه شد فرد کلاهبردار با نزدیک شدن به کاربر رمز ورود را که مجدد توسط صاحب کارت برای فعال کردن کلید اینتر وارد می‌کند را دریافت کرده و با وانمود به این منظور که کارت وی نیز به این نحو وارد دستگاه خودپرداز شده و با مشکل مواجه شده دارنده کارت را با خود همراه می‌کند تا به بانکی که درب آن از داخل قفل می‌باشد مراجعه کرده و از متصدیان بانک پیگیر کارت خود شود.

وی یادآورشد: در این لحظه و در غیاب صاحب کارت، همدستان کلاهبرداران با شیوه خاص حساب بانکی افراد را خالی می‌کنند.

نیکنام از دارندگان کارت‌های عابربانک‌ها خواست هنگام استفاده از دستگاه خودپرداز و مواجه شدن با چنین مواردی دستگاه را ترک نکنند زیرا دستگاه به صورت خودکار پس از دو دقیقه کارت آنها را عودت خواهد داد.

دیدگاه شما

خبرنامه