کاهش تولید فولاد در چین

تاریخ ارسال : 22 سپتامبر 2015 ساعت : 3:16 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

چین در آگوست امسال 66.94 میلیون تن فولاد خام تولید کرد که معادل 2.16 میلیون تن تولید روزانه بود. هرچند این مقدار تولید 1.7 درصد بیشتر از جولای بود اما نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 3.5 درصد کمتر بوده است. به این ترتیب، کل تولید فولاد خام چین از ژانویه تا آگوست امسال 534 میلیون تن بوده که 2 درصد کمتر از سال گذشته است.
طبق گفته تجار، افزایش تولید ماه آگوست با توجه به بهبود قیمت ها بخصوص قیمت مقاطع قابل پیش بینی بود. البته پیش بینی اکثر تجار برای افزایش تولید این ماه با توجه به افت تقاضا و کاهش قیمتها در اواخر آگوست، منفی است و احتمال بهبود تقاضای مؤثر بسیار ضعیف است. علاوه بر این، بازار صادرات نیز از اواخر آگوست کندتر شده ضمن اینکه افت شدید قیمتهای صادراتی عقد قراردادها را مشکل کرده است. با توجه به تضعیف بازار داخلی و صادراتی، تولیدکنندگان رغبت چندانی به افزایش تولید ندارند ضمن اینکه روند تولید خود را نیز حفظ کرده اند چراکه نیازمند نقدینگی و حفظ سهام خود در بازار هستند.
طبق گزارش پلاتس، متوسط قیمت ورق گرم ضخامت 3 میلیمتر صادراتی چین از اول تا دهم سپتامبر 6 دلار در تن کاهش داشت و به 286.5 دلار در تن فوب رسید، همینطور قیمت میلگرد قطر 16 تا 20 میلیمتر نیز با 7.5 دلار در تن کاهش در همین مدت به 276 دلار در تن فوب رسید.

دیدگاه شما

خبرنامه