قیمت طلا امروز در بازارهای جهانی تثبیت شد

تاریخ ارسال : 28 سپتامبر 2015 ساعت : 10:02 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

امروز دوشنبه قیمت طلا در بازارهای جهانی در شرایطی بدون تغییر بوده و ثابت مانده است که سرمایه گذاران بین المللی همچنان نگران افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده هستند.

قیمت هر اونس طلا در مبادلات امروز دوشنبه بدون تغییر چندانی نسبت به روز جمعه به سطح 1146 دلاری رسیده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا روز جمعه با کاهش 0.7 درصدی روبرو شد. کاهش قیمت طلا در شرایطی بود که جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا تاکید کرده است که افزایش نرخ بهره این کشور احتمالا تا اواخر امسال آغاز خواهد شد.

آمارهای منتشر شده در خصوص وضعیت رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماه دوم امسال نیز این گمانه زنی را تقویت کرده است که فدرال رزرو به زودی نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد: رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماه دوم امسال به بیش از 3.9 درصد رسیده است. این رقم در گزارش قبلی 3.7 درصد اعلام شده بود.

فدرال رزرو در تازه ترین نشست خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند. به نظر می رسد نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی چین و نوسانات شدید شاخص سهام در بازارهای بین المللی تاثیر زیادی بر اتخاذ این تصمیم داشته است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی اگر فدرال رزرو آمریکا در شرایط کنونی نرخ بهره را افزایش دهد این مساله می تواند موجب تقویت ارزش دلار شده و به ضرر قیمت طلا تمام شود.

برپایه گزارش “سایت طلا” ، قیمت طلا طی سال های گذشته از سیاست های انبساطی پولی آمریکا بهره برد و در سپتامبر 2011 میلادی به بیش از 1920 دلار در هر اونس رسید ولی پس از آن به علت نگرانی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا بار دیگر با روندی نزولی روبرو شده است.

به اعتقاد تحلیلگران بازار طلا ، اظهارات مقام های فدرال رزرو آمریکا طی هفته جاری در خصوص سیاست های پولی تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا خواهد داشت.

انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا از جمله وضعیت بازار کار و اشتغال که روز جمعه منتشر خواهد شد، تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

میزان ذخایر طلای صندوق ای پی دی آر نیز با 0.57 درصد افزایش به بیش از 684 تن رسیده است.

دیدگاه شما

خبرنامه