قیمت طلا در پایان معاملات روز جمعه با کاهش روبرو شد

تاریخ ارسال : 17 اکتبر 2015 ساعت : 10:07 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

قیمت طلا در بازارهای جهانی در پایان معاملات روز جمعه تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا قرار گرفت و بار دیگر با کاهش روبرو شده است.
قیمت جهانی طلا که روز پنج شنبه به بالاترین سطح خود در 3 ماه و نیم اخیر رسیده بود، در پایان معاملات روز گذشته با کاهش نسبی مواجه شده که علت اصلی آن افزایش مجدد ارزش دلار بوده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی روز گذشته با 9.60 دلار کاهش به کمتر از 1178 دلار رسیده است. قیمت هر اونس نقره نیز با 0.18 دلار کاهش به کمتر از 15.97 دلار رسیده است.شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز شب گذشته پس از گمانه زنی های مربوط به عدم افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال با افزایش نسبی روبرو شده است.

افزایش سود شرکتهای آمریکایی و اروپایی نیز تاثیر زیادی بر افزایش شاخص سهام در بازارهای مالی داشته است.افزایش مازاد تجاری منطقه یورو طی ماه اوت نیز تاثیر زیادی بر بهبود اوضاع اقتصادی کشورهای اروپایی داشته است. البته هنوز نگرانی های زیادی نسبت به وضعیت اقتصادی منطقه یورو وجود دارد و نرخ تورم کشورهای اروپایی طی ماه گذشته 0.1 درصد کاهش یافته است.

به نظر می رسد سطح مقاومتی قیمت طلا در روزهای آینده 1183 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت تا 1191 دلار نیز افزایش خواهد یافت.سطح حمایتی قیمت طلا نیز ابتدا 1173 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1168 دلار نیز کاهش می یابد.

دیدگاه شما

خبرنامه