درآمد کلان فیسبوک از تبلیغات انتخاباتی!

تاریخ ارسال : 01 فوریه 2016 ساعت : 10:56 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا از شبکه‌ اجتماعی فیس‌بوک برای تبلیغات خود استفاده می‌کنند. این امر درآمد بسیاری را برای فیس‌بوک به همراه داشته است.
انتخابات ریاست جمهوری کشور آمریکا در ماه نوامبر برگزار خواهد شد. هزینه‌های برگزاری انتخابات در هر دوره نسبت به دوره‌ی قبل، افزایش می‌یابد. به نظر می‌رسد نامزدهای انتخاباتی متوجه تأثیر تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی شده و مبالغ سنگینی را برای تبلیغات در آن‌ها استفاده می‌کنند. شرکت فیس‌بوک با استفاده از شبکه اجتماعی خود؛ در زمان برگزاری هر دوره از انتخابات، درآمد بسیاری کسب می‌کند. به‌عنوان مثال؛ تد کروز (Ted Cruz)، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات، روزانه 10 هزار دلار برای تبلیغات به فیس‌بوک پرداخت می‌کند. این تنها بخش کوچکی از درآمدهای فیس‌بوک، از فعالیت‌های سیاسی است.

بر اساس آمارهای منتشر شده؛ شرکت فیس‌بوک در انتخابات گذشته، تقریباً درآمدی 10 میلیارد دلاری به دست آورد.

نامزدهای ریاست جمهوری، توانایی پیگیری رأی‌دهنده‌ها و طرفدارهای خود را ندارند؛ اما می‌توانند فهرستی از ایمیل‌ها و اطلاعات شخصی رأی‌دهندگان (اعتقادات سیاسی، اسم واقعی، آدرس و شماره تلفن) را در پایگاه داده تبلیغاتی فیس‌بوک، بارگذاری کنند.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی در زمان انتخابات موضوع تازه‌ای نیست. باراک اوباما نیز در زمان انتخابات سال 2008 از شبکه‌های اجتماعی بر تبلیغات استفاده می‌کرد. فیس‌بوک روزبه‌روز بزرگ‌تر شده و به اعتقاد کارشناسان به پلتفرمی ساده و تأثیرگذار بر تبلیغات تبدیل شده است.

نامزدها می‌توانند در شبکه‌های اجتماعی به تبلیغات و بیان اعتقادات خود بپردازند. آن‌ها می‌توانند با هدف قرار دادن کاربران و بیان اهداف خود به آن‌ها، برای موفقیت خود رأی جمع کنند. همچنین گزارش‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد، گروه تبلیغاتی نامزدها؛ از روش‌هایی خاص برای دنبال کردن و جلب نظر به‌صورت افراد، به‌صورت جداگانه استفاده می‌کنند.

مدیر کمپین تبلیغاتی رند پال (Rand Paul)، گفت: «فیس‌بوک روند انجام بازی را برای ما و تمام روند انتخابات تغییر داده است. در حال حاضر ما می‌توانیم به‌صورت مستقیم با هزاران نفر صحبت کرده و جمع‌آوری آرا بپردازیم.»

به گزارش سایبریان، شرکت فیس‌بوک می‌تواند با توجه به هزینه‌ی دریافتی و یا نمایش تبلیغات یک نامزد در شبکه‌های اجتماعی خود، رأی‌دهندگان بسیاری را به سمت یک نامزد خاص هدایت کنند. همچنین فیس‌بوک درآمدی بسیاری از این راه کسب کرده و پیش‌بینی ‌شده است، درآمد امسال فیس‌بوک نسبت به دورهای گذشته افزایش یابد.

دیدگاه شما

خبرنامه