ادامه واردات سیگار در سال ۹۵

تاریخ ارسال : 18 آوریل 2016 ساعت : 11:57 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

در سال 1394، معادل 121 میلیون دلار سیگار از کشورهای امارات متحده عربی، ترکیه، جمهوری کره، فدراسیون روسیه، هلند و ویتنام به ایران وارد شده است.
بر اساس آمار منتشر شده از سوی سامانه گمرک ایران،‌ در سال 1394 کشور آلمان یکی از صادرکنندگان سیگار حاوی توتون بوده است. از این کشور معادل 13 هزار و 722 دلار «سیگار حاوی توتون»، به ایران وارد شده است.
از کشور امارات متحده عربی نیز معادل 17 هزار و 194 دلار «سیگار برگ» به کشور وارد شده است، همچنین از کشور امارات متحده عربی نیز «سیگار حاوی توتون» با ارزش 19 میلیون و 892 هزار و 757 دلار به ایران وارد شده است.

از کشور امارات متحده عربی محموله‌ای با عنوان «سایر سیگارها ازبدل توتون»، به ایران وارد شده است. این محموله معادل یک میلیون و 137 هزار و 206 دلار ارزش داشته است. ترکیه نیز یکی از صادرکنندگان «سیگار حاوی توتون» به ایران است، در سال 1394، از این کشور معادل 82 میلیون و 377 هزار دلار کالا به ایران وارد شده است.

جمهوری کره نیز از صادرکنندکان «سیگار حاوی توتون» به ایران است. در سال گذشته از جمهوری کره معادل 13 میلیون و 59 هزار دلار سیگار حاوی توتون به ایران وارد شده است. همچنین کشور سوئیس نیز از صادر کنندگان «سیگار حاوی توتون» به ایران است. در سال 1394، از این کشور معادل 257 دلار حاوی توتون به ایران وارد شده است.

فدراسیون روسیه نیز از صادرکنندگان «سیگار حاوی توتون» به ایران است. از این کشور معادل چهار میلیون و 597 هزار و 307 دلار «سیگار حاوی توتون» به ایران به ایران صادر شده است. هلند نیز در سال گذشته به ایران «سیگار حاوی توتون» صادر شده است. در سال گذشته از هلند محموله‌ای از سیگار حاوی توتون معادل 137 هزار و 461 دلار کالا به ایران وارد شده است. همچنین از هلند محموله‌ای به نام «سایر سیگارها ازبدل توتون»، به ارزش 46 هزار و 460 دلار وارد شده است.

از کشور ویتنام نیز «سیگار حاوی توتون»، به ایران وارد شده است. در سال گذشته از کشور ویتنام معادل 153 هزار و 873 دلار سیگار به ایران وارد شده است.

به گزارش ایسنا، در سال 1394‌در حالی‌121 میلیون دلار سیگار از مجاری رسمی به کشور وارد شده است، که بر اساس برنامه پنجم توسعه تا انتهای سال 1394، می بایست واردات سیگار به ایران به صفر می‌رسید.

البته با توجه به تمدید شدن برنامه پنجم توسعه دولت تا پایان سال 1395، دولت برای رساندن واردات سیگار به صفر، یکسال فرصت دارد و با توجه به اطلاعات منتشر شده از سوی سامانه بر خط گمرک جمهوری اسلامی ایرا، واردات سیگار به کشور در سال 1395 نیز تداوم سافته است همچنانکه در روز شنبه 28 فروردین محموله‌ای از سیگار حاوی توتون به ارزش چهار میلیون دلار به کشور وارد شده است.

گفتنی است رقم ذکر شده برای صادرات سیگار مربوط به سه قلم «سیگار حاوی توتون»، «سایر سیگارها ازبدل توتون» و «سیگار برگ» و بخشی از واردات سیگار به ایران به شکل توتون و برگ سیگار انجام می‌شودکه آمار این در گزارش گنجانده نشده است.

لازم به ذکر است که همه ساله بخش بزرگی از واردات سیگار به ایران به صورت غیر رسمی انجام می‌شود.

دیدگاه شما

خبرنامه